Alla inlägg den 20 februari 2008

Av H Sr - 20 februari 2008 18:05

Kassler Creole med ris blev det till middag idag, men nu är magen mätt för en stund i alla fall. H jr tittar på Bolibompa och själv ska jag försöka hitta avsnitt 6 av OTH att kika på.


M jr var nöjd med skidturen, men hade åkt baklänges ner för en liten backe, ramlat och slagit i huvudet. Det verkar inte ha varit så allvarligt dock.

Nu är han på väg att hoppa in i duschen och under tiden får stackars M ta reda på disken. Det är väl tur att vi har diskmaskin i alla fall och att den fungerar!!


Min vän Åsa ringde tidigare för att höra hur det var, det var gulligt! Och alltid trevligt att talas vid. Man får lite uppdateringar från jobbet osv. Så kan man passa på att gnälla lite över chefen... *skratt*

Av H Sr - 20 februari 2008 16:20

Ja, det kan man verkligen kalla det här! På GB:s hemsida finns det gamla affischer med glass från olika år. Många av dem har man helt glömt bort! Den här är från 1980:



Glassbåt hette på den tiden Smuggler! Det har jag inte alls nåt minne av. För mig har det alltid hetat just Glassbåt.

Jukebox hade jag också glömt bort, det har jag för mig var en ganska god glass. Var det inte päronsmak??

88:an har alltid varit en favorit. Det är nog kombinationen choklad och nötter som tilltalar mig. Ungefär som Schweizernöt! ;)

Vad hade ni för favoriter?

Av H Sr - 20 februari 2008 15:59


Kommer ni ihåg Rubiks kub? Det där irriterande pusslet i kubform som alla pysslade med i början på 80-talet. Klarade ni någonsin att vrida alla färger rätt? Själv lyckades jag aldrig lösa mer än två sidor, om jag nu inte plockade isär hela kuben och satte ihop den i färgordning förstås... Eller så kunde man ju alltid plocka bort klistermärkena och flytta runt så man fick dem där man ville ha dem! ;)

Kuben finns bl.a att köpa på Coolstuff.se. Själv har jag min gamla hederliga kvar, den brukar pojkarna ibland ge sig på, men än har de inte lyckats få ihop det. Kanske man skulle ge sig på den där grejen igen?! Men nej, jag minns hur himla irriterande det är när man inte får till det...


Av H Sr - 20 februari 2008 15:21

Har läst igenom mina papper som hastigast, men måste erkänna att jag inte känner någon större iver över det hela....

M jr kom hem från skolan för ca 1½ timme sen. Vi har fikat lite och nu stack han och M upp till skidstadion för lite skateåkning. Det är ju himla fint väder för skidor idag!


H jr och jag har intagit min säng, jag kollar lite på nätet och hon tittar på tv. Hon verkar betydligt piggare nu efter sovstunden och åt t.o.m ett kex när vi fikade. Fick i henne lite saft också, så det var ju bra.

Hon har varit på toaletten ett par ggr under dagen och har då varit lös i magen, så nåt mer dagis den här veckan blir det inte. Nu får vi bara hålla tummarna att vi övriga klarar oss!


Själv ska jag titta på ännu ett avsnitt av "One Tree Hill" tänkte jag... Grabbarna blir väl borta en timme eller två kan jag tro. Om H jr blir dålig får jag ringa efter M ifall det behöver torkas på golv osv., det är tur att det bara tar 5 minuter att åka hem! 

Av H Sr - 20 februari 2008 13:18

Nehej, nu måste jag väl sätta mig och försöka förbereda mig inför utbildningen imorgon. Får läsa igenom mina gamla papper lite. Tänker dock inte lägga ner någon större möda, då jag dels blivit smått lurad, dels är hemma och är sjukskriven, och dels har fått så kort tid på mig.

Men lite kunskaper måste jag väl fräscha upp i alla fall...

Av H Sr - 20 februari 2008 13:12


Har ni sett "One Tree Hill"? Om inte, så har ni missat något! Jag kan verkligen rekommendera serien! Tittar just nu på femte säsongen på web-tv och den är så himla bra!!

De tidigare säsongerna handlar om ett gäng ungdomar på high school och deras familjer osv., men nu i den femte säsongen har det gått några år och de har gått ut college.

Som sagt, den är sevärd!

Av H Sr - 20 februari 2008 12:56

Lunchen har precis avnjutits, makaroner och falukorv som blev över igår. Inte direkt vad jag var sugen på, men det fick duga. H jr har nyss vaknat och ville också ha lite mat, så det är ju ett gott tecken!

Hon känns lite varm, så det är möjligt att hon har feber. Är lite rödblommig på kinderna.

Av H Sr - 20 februari 2008 12:32

Chefen ringde på förmiddagen och undrade hur det skulle bli resten av veckan, så jag informerade om att jag bestämt mig för att vara hemma resten av veckan.

Däremot tänkte jag gå imorgon då det är utbildning i nutrition, det blir nog inte så populärt om man stannar hemma... Det handlar ju om att sitta, så det ska nog gå bra.


Jag ska träffa chefen kl.9 och gå igenom lite innan, sen är det utbildning 10-12. På e.m är det en annan chef som har utbildningen 13-15. Däremellan får jag nog åka hem och lägga mig en stund om jag ska orka!


Det som irriterar mig är att det sas att jag mest skulle sitta med ifall det blir frågor osv. Igår e.m hade cheferna träffats för att diskutera upplägget inför utbildningen (ni hör väl vad välplanerat det hela är...) och idag informerade min chef mig om att jag skulle få ta några bitar själv! Jaha, så då ska jag prata i alla fall då?! "Ja, det är ju du som kan det här!"... snacka om att man blir lurad!!


Dessutom har ett par andra chefer suttit och gjort om alla dokument, dragit upp riktlinjer m.m och dessa nya papper har inte jag fått, så det är ju inte helt lätt att förbereda sig!

Känns som att det hela blir lite halvdant, men de får skylla sig själva!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards