Alla inlägg den 20 februari 2008

Av H Sr - 20 februari 2008 12:31

Skidtävlingen i helgen är inställd på grund av snöbrist, så himla trist!! M hade informerat M jr imorse och han blev så besviken! Han tycker det är så himla roligt med speciellt skate, så han hade verkligen sett fram emot den här tävlingen. Men, men... vädret kan man ju inte styra över!

Av H Sr - 20 februari 2008 12:27


Tittade på den sista filmen vi hade hemma från Lovefilm, "Tideland". Eller tittade och tittade, såg ungefär halva och sen gav vi upp! Maken till värdelös film har jag aldrig sett!!! Så himla rörig, ingen riktig handling och otroligt knepig. Så den rekommenderar jag INTE!!!

Nu har M skickat iväg filmerna i alla fall, så till helgen har vi förhoppningsvis två nya.

Av H Sr - 20 februari 2008 12:19

Här faller den ena efter den andra... Inatt vaknade jag av att H jr kräktes! Och som hon kräktes, hela sängen full. Så det blev till att ställa henne i duschen och bädda rent. Eller rättare sagt, M fick göra det. Själv hjälpte jag väl till så gott jag kunde.

Framåt morgonsidan hade hon vaknat och haft diarré också, så visst är det magsjuka. Suck!! Har ju sett lappen på dagis som kom upp i förra veckan att det nu går runt igen, men man hoppas ju alltid att man ska klara sig. Förhoppningsvis drabbas inte vi andra denna gång, men sånt vet man ju aldrig.


Så idag är M hemma med H jr. Blir hemma imorgon också. Jag är sjukskriven hela veckan för ryggen, känner att det inte är nån idé att gå och jobba i helgen eftersom man då är helt själv i tjänst och inte kan få hjälp om det skulle bli nåt tungt/krångligt. Om man ska byta en kateter till exempel, så blir man ju lutandes över sängen i en inte alltför skön arbetsställning som jag inte skulle klara just nu. Nej, lika bra att låta ryggen vila hela veckan och sen ta nya tag på måndag.


Kom förresten på att jag en kväll förra veckan när jag jobbade, böt just en kateter. Tog lite extra lång tid och jag fick så ont i ryggen av den konstiga arbetsställningen. Kanske bidrog det till detta ryggskott?!


H jr har kunnat äta välling på morgonen i alla fall och behållt det, men hon är alldeles blek och just nu ligger hon och sover. M passade på att åka till affären för att handla nu när hon somnat. Det gapar lite halvtomt i hyllorna, så det behövs fyllas på lite.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards