Alla inlägg den 8 oktober 2007

Av H Sr - 8 oktober 2007 12:10


Här är den, makapären som ska göra mitt liv lite bättre!! Hoppas jag i alla fall... Nu ska de äckliga varelserna bort!!

Jag törs dock inte sätta i den förrän M kommer hem. Nånstans läste jag att mössen plötsligt kan bli väldigt aktiva av ljudet från apparaten och det får bara inte hända när jag är själv hemma!! Tänk om det skulle komma fram nån mer?! Då skulle jag få en hjärtinfarkt på störten...


Det låter kanske inte så farligt med en liten mus, men jag är verkligen otroligt paniskt rädd för dessa varelser!! Så 495 kr är jag mer än villig att offra, det kan ju funka. Damen på Granngården sa att hon hört både och, men senaste tiden hade de flesta varit nöjda. Vi får se.

Av H Sr - 8 oktober 2007 08:44

Äldsta svensk är 112 år och 144 dagar. Astrid heter hon. Hon har inte levt särskilt sunt för att uppnå sin höga ålder, däremot har hon tagit det lugnt, inte stressat upp sig för saker. Jag tror också att sånt är viktigt. Men hur lätt är det när man har 100 saker att göra varje dag?!


Astrid 112 år och 144 dagar.


Är man medlem i Aftonbladet Plus kan man göra ett test för att se hur gammal man själv blir. Jag hoppas att testet inte är tillförlitligt, för enligt det blir jag bara 65...

Av H Sr - 8 oktober 2007 08:35

Det tog tid innan jag somnade igår kan jag säga! För det första kunde jag inte gå och lägga mig förrän M kom och la sig. Sen tog det evigheter innan jag kunde slappna av. Låg bara och tänkte på hur det där äckliga hade sprungit runt i vårt sovrum natten innan... huva!!

Till slut somnade jag i alla fall och vaknade av H jr imorse. Direkt jag vaknade kom jag att tänka på råttan, for upp ur sängen och var tvungen att kolla över läget. Känner mig obekväm i mitt eget hem just nu kan jag säga!


H jr och jag ska åka över till grannkommunen om en liten stund. Dags att ta tag i viktproblemen - IGEN... Alltid lika pinsamt att komma dit och ha gått upp flera kilon. Men man ska ju inte tänka så, man ska tänka att det är bra gjort att ta tag i saken och komma tillbaka. Men så tänker man ju inte...

Ska dessutom åka och köpa en rått/musskrämmare!! Kosta vad det kosta vill...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards