Direktlänk till inlägg 15 oktober 2007

Nu är det jul igen, nu är det jul igen...

Av H Sr - 15 oktober 2007 09:53

Nja, kanske inte riktigt än, men det står inte på! Bara drygt två månader kvar! Och det vet vi ju alla hur fort de månaderna går. Har faktiskt börjat fundera på förberedelserna lite smått. Julklapparna är ju till 99% klara - såå skönt!!

Häromveckan sålde de saffran på ICA, 2 för 15 kr, så då passade jag på att köpa några paket. Lussekatterna vill man ju ha FÖRE jul, till advent och lucia, så dem måste man ju baka i god tid. Kommer nog att baka dem om några veckor, de håller sig ju bra i frysen! Ju tidigare man börjar, desto mer hinner man njuta av veckorna före jul, utan att behöva springa runt som en dåre för att få allt klart.


Jag älskar julen! Alla ljus, dekorationer, alla dofter, allt gott (såklart!), paket osv. Varje år försöker vi köpa nån ny juldekoration. Önskar att det kunde se ut såhär:




Det har ju blivit mer och mer populärt att dekorera även utsidan av huset till jul, framför allt med ljus. När jag bodde i USA fick jag ju se en hel del av sånt, där har ofta varje liten stad en tävling i finast dekorerat hus. Jag kommer ihåg att vi åkte till Norfolk en gång och tittade på ett hus som hade jättemycket ljus, både på huset och ute på gården. Bilköerna var långa runt kvarteret!!

Det gäller ju att ha rätt mängd ljus och dekorationer, så att det fortfarande ser fint ut.





Sen finns det ju de som vräker på allt vad de har! Inte blir det snyggt inte... vet inte om de tycker det själva, eller om det bara blir en kul grej att ha så mycket som möjligt?!






Det här med julljus är inte bara nåt för alla oss som bor i hus. Bor man i husbil så går det minst lika bra att fixa lite julstämning ;)



Något som jag tycker är fint är när man sätter upp massor av små (ofärgade ska det vara) ljus i träden, till exempel såhär:



På Liseberg har de ju numera riktig julmarknad med massor av ljus. Det ska tydligen vara väldigt fint. Tyvärr har vi ännu inte lyckats ta oss dit, men varje år hoppas jag att det ska bli av! Vi får se hur det blir i år...


Jul
 
 
Åsa

Åsa

15 oktober 2007 10:34

Jag har en inhandlad julklapp men tanken är att det ska vara föärdigt med dessa inköp före ingången i december månad i allafall.

Älskar också julen. Att pynta osv. Baka lusse katter gör jag ibland men är mest jag som vill ha dem.Däremot blir det ofta två satser knäck för det är vi alla så förtjusta i.Pepparkakor bakar min mamma med barnen så det får vi därifrån. Jätte goda.

http://klackebo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av H Sr - 30 juli 2011 18:33

Så var det helg igen. Veckorna går verkligen fort, oavsett om man jobbar eller om man är ledig. Nu har ju jag haft min veckas semester redan och jobbar för fullt igen, men resten av familjen är ju ledig. M har en vecka kvar på sin semester nu och tyv...

Av H Sr - 27 juli 2011 18:01

Som jag skrev har jag ju tagit tjänstledigt från mitt ordiniare jobb som sjuksköterska. Har varit ledig snart ett år. Jag är egentligen ledig pga studier, pluggar engelska på högskolan. Men samtidigt som jag pluggar har jag också startat eget som öve...

Av H Sr - 24 juli 2011 21:38

Oj, det var verkligen länge sen jag skrev något på den här bloggen! Har nästan glömt att jag ens hade en blogg, det har ju gått över 1½ år sen senaste inlägget... Men helt plötsligt så fick jag lust att börja blogga igen. Vi får se hur länge det håll...

Av H Sr - 30 oktober 2009 19:48

Har känt av smärta i armen idag, efter sprutan, men inte alls så illa som endel verkar ha fått det. Sov lite dåligt inatt, vaknade så fort jag låg på armen osv. Så idag har jag varit jättetrött. Men blir det inte värre än så här så tänker jag inte kl...

Av H Sr - 29 oktober 2009 21:06

Här är höstlovet i full gång och t.o.m. snart över. Gud så fort en vecka går!! H har varit hemma hos sin pappa i några extra dagar, men kom hem i tisdags kväll igen. Innebandyträning igår och idag är han hemma hos en kompis. M jr har varit hemmavid, ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards