Alla inlägg den 5 februari 2008

Av H Sr - 5 februari 2008 18:35

Tandläkarbesök för H jr idag, hennes första förutom det där besöket man gör när de är små. Det gick väl sådär. Hon satt i mitt knä och vi åkte upp och ner i stolen, pratade med tandläkaren m.m Men titta i munnen fick tandläkaren INTE göra! Näpp, där gick liksom gränsen! *skratt*


Ingen fara på taket över det, hon har ju inga bekymmer med sina tänder, så vi bestämde att hon ska komma tillbaka när hon fyller 4, så kanske de får räkna tänderna då! ;)

I normala fall kallar de tydligen med 1½ års mellanrum om det inte är några bekymmer, men hon ville väl inte vänta riktigt så länge då hon inte fick titta i munnen idag.


Duktig var hon ändå H jr och som belöning för det fick hon välja en sak ur tandläkarens fina låda! Men oj, det är ju jättesvårt att välja, det fanns sååå många fina saker! Hårspännen, ringar, pennor, suddgummin m.m Först riktade hon in sig på en ring, men när tandläkaren visat en 5-6 st så bestämde sig H jr för ett hårspänne istället, eller nej, ett suddgummi vill jag ha.... nej, en tatuering får det bli!! *skratt*

Av H Sr - 5 februari 2008 18:30

Oj, vad jag är trött!! Helt slut i kroppen! Skönt att man inte har nåt inplanerat nu på kvällen. Känns som att det kanske, kanske kan komma lite huvudvärk krypande, men jag hoppas att kvällens vila råder bot på det :)


Har jobbat 8-15:30 idag och det var fullt upp hela dagen. Behandlingskonferens med doktorn, såromläggning, vårdplanering m.m Det blev ingen dötid precis!


Hämtade sen upp barnen, skjutsade hem M jr och for sen vidare till tandläkaren med H jr. In på ICA för lite inköp och posta några brev, tripp till konditoriet för att hämta upp semlor jag beställt, hem och äta middag, dammsuga, hänga tvätt och NU sitter jag här i soffan och pustar, medan H jr tittar på Bolibompa! ;)

M har följt med M jr på skidträningen, så de blir borta en timme till i alla fall. M jr har börjat duscha där efter träningen, han tycker det är så skönt att ha det gjort när han kommer hem.

Av H Sr - 5 februari 2008 07:25

Snart dags att bege sig till jobbet. Väntar bara på att M jr ska komma ut från toaletten, så jag kan göra mig klar ;)

Känner mig någorlunda utvilad idag. Ska bli skönt när eftermiddagen med alla aktiviteter är över!


-1 grad ute just nu, men det märks att det varit nollgradigt under natten. Snön försvinner i rasande takt. Tur att det ska komma mera! :)

Hoppas ni får en bra dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards