Alla inlägg den 15 februari 2008

Av H Sr - 15 februari 2008 10:52

Två nya filmer på väg hem till oss, "Tideland" och "En lysande jul". Hoppas det är något att se...



Av H Sr - 15 februari 2008 10:44

Fint väder är det idag, om än lite kallt. Hade tänkt gå ut med H jr under dagen, men de planerna är totalt grusade. Nu blir det M som får fixa allt istället och det går ju lika bra det.

Han och H jr är precis på väg till grannkommunen för att handla och ev. hälsa på svärfar. Jag har fått hjälp att installera mig i sängen, efter toalettbesök, med dator, telefon, vatten m.m så jag klarar mig tills de kommer hem igen. :) 

Enda fördelen med att inte kunna göra något är att man kan passa på att se några avsnitt till av "Gossip Girl"! ;)

Av H Sr - 15 februari 2008 10:02

Hade tänkt skriva ett inlägg redan imorse när pojkarna gått till skolan och H jr skulle ligga i min säng och kika på tv, men så blev det inte. När jag fixat välling och installerat henne framför tv:n tänkte jag att jag skulle bädda hennes säng först, tog upp täcket och skulle skaka det lite. PANG, sa det i ryggen och ryggskottet var ett faktum!!


Jaha, vad gör jag nu?! Stod på knä bredvid hennes säng och kom ingenstans. Lyckades till slut ta mig upp i min säng som står bredvid. H jr fick uppdraget att hämta min mobil ur min jackficka. Så lyckades jag få tag på M, som fick komma hem från jobbet. Vad gör man?!


Har lyckats tagit mig på toaletten en gång efter att ha stoppat i mig lite värktabletter, men så fort jag ändrar ställning gör det bara sååå ont!!

Tur i oturen att jag är ledig över helgen, även om det inte är kul att vara rätt orörlig när man nu väl är ledig...


Har haft ryggskott några ggr tidigare, men det var länge sen nu. Har haft både nertill i svanken och som nu, i bröstryggen. Besvärligt är ordet, men jag hoppas att det inte ska ta många dagar innan det blir bra.

Annars törs man ju knappt ringa till chefen på måndag, ryggskott verkar smitta i vår arbetsgrupp! En kollega är hemma hela denna vecka och före jul var det två andra sköterskor som hade ryggskott (eller var det t.o.m tre?! Minns inte riktigt.)!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards