Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 23 maj 2008 14:07


Igår köpte vi glass från glassbilen. De hade erbjudande på Sandwich, så då passade vi på. Det är inte alltför ofta vi handlar från glassbilen, det brukar bli några gånger på sommaren.

Vi får väl se hur länge de räcker... all glass brukar ha en förmåga att försvinna snabbt i det här huset! ;)

Brukar ni handla av glassbilen?

Av H Sr - 23 maj 2008 13:42

Det blev som jag trodde och hoppades, Charlotte Perrelli gick vidare till den stora finalen imorgon. Jag är inget hängivet fan av Melodifestivalen, men det är ju såklart kul när det går bra för Sverige. Särskilt när det är en bra låt. Jag antar att M jr gärna vill se finalen imorgon, han tycker sånt här är kul, så det blir väl att vi kikar lite med honom kan jag tro. Annars tycker jag nog att det blir liiiite segt...

Av H Sr - 23 maj 2008 13:31

Än har jag inte kommit iväg för att shoppa babykläder, men H jr och jag har varit över till grannkommunen och shoppat mat m.m Tittade efter ett par sandaler till henne också, men naturligtvis var hennes storlek slut!


Förutom den trippen så har det inte blivit så mycket annat än det där vanliga köret med tvätt, disk osv. Inatt hade H jr kissat i sängen igen, så då åkte allt utom madrass och kudde i tvätten. Det är ju fint väder idag, så det är perfekt för att hänga ut tvätt! Solen skiner och det är +17 grader, inte illa. Blåser gör det dock, men för tvättens del är väl det snarare en fördel.


Alla ingredienser är handlade till M jr:s kalas. Tänkte försöka få till den där sockerkakan idag. Tårtan fixar jag nog på söndag, ev. om det går att förbereda lite imorgon. Några bullar blir det dock inte, köpte kanellängd istället. Det får duga! För visst är det väl viktigare att få en lugn helg och umgås tillsammans än att stå och baka bullar, eller hur? Jag intalar mig i alla fall det...



Av H Sr - 22 maj 2008 21:40

Apropå att shoppa, nu måste jag ju leta på någon gullig present att köpa till den lilla! Så även jag får ju lite kul ;)

Av H Sr - 22 maj 2008 21:36

M blir alltid så nervös när de ringer från USA. Han förstår ju precis vad de säger och kan ju svara någorlunda, men engelska är inte hans starka sida. Inget fel i det, men jag tror att han själv önskar ibland att han kunde språket lite bättre.


T verkar ha fått för sig att han inte förstår någonting alls, så när hon först ringde och det bröts (M sa att det inte var nån där, det var helt tyst), så trodde hon att han blev så överraskad att han la på... *skratt*

Nu var det ju inte så illa, men det har jag precis skickat ett mejl och förklarat! Dessutom var det ju han som svarade andra gången och då gick det ju bra ;)

Av H Sr - 22 maj 2008 21:33

Syster T ringde precis och berättade att K och J fått en liten dotter!!! :)

Alesa Agnes ska hon heta (tilltalsnamn Alesa, Agnes i mellannamn efter J:s mamma som dog för några år sen). Hon var 52 cm lång och vägde 3373 gram.

Allt verkar ha gått bra. K låg fortfarande på uppvaket.


Sååå skönt att få veta att allt gått bra och sååå roligt att det blev en liten flicka!! Haha, K kommer att shoppa ihjäl sig på alla söta flickkläder... ;)



Av H Sr - 22 maj 2008 20:51

Än har jag inte hört nåt om någon bebis... jag kollar mejlen stup i kvarten! ;)

Nej, det dröjer nog än, men jag är ju så himla ivrig!! Hoppas, hoppas att allt går vägen och att barnet är friskt. Deras lille Z har ju Down's, så jag önskar att det här barnet får vara friskt.

Av H Sr - 22 maj 2008 19:51


Ikväll är det dags för semifinalen inför Eurovision Song Contest, kl.21 på ettan. Kanske slänger jag ett öga på det, i alla fall mot slutet så man vet hur det går. Sitter ni bänkade?

Håller tummarna för Charlotte Perrelli, att hon går vidare. Låten är bra! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards