Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 20 maj 2008 19:05

Det var evigheter sen jag gjorde nåt tisdagstema, men nu tänkte jag ge mig på det igen. "Ömt" var veckans tema... hade inte ett foto som passade in på det, men kom sen på att H jr gjort illa sig på dagis idag och hade lite "ömt" i ansiktet ;)



De hade varit hem och hälsat på hos en dagiskompis idag, grillat korv och lekt hemma hos henne. Enligt H jr gjorde hon illa sig på den där bruna med lock på... vad det är för nåt har jag ingen aning om, en låda kanske?!

Av H Sr - 20 maj 2008 17:18

God dagens! Här har man varit hemma från jobbet en knapp timme. Hämtade upp H jr från dagis på vägen hem. Grabbarna var redan hemma och ute på studsmattan när vi anlände. De var vänliga nog att låta H jr vara med och hoppa en stund också. Kanske mest för att jag bad de väldigt snällt...


En ok dag på jobbet var det i alla fall. Konferens med doktorn, en ny boende som flyttat in, en som var dålig osv. Bara två dagar kvar den här veckan nu :)


Härnäst på programmet står det middag. Hade egentligen planerat fisk idag, men det får bli imorgon istället. Vi kände oss så pass lata att det blir korv och klyftpotatis istället. Inte det bästa kanske, men... lite fest mitt i veckan skadar väl inte?! ;)


Av H Sr - 19 maj 2008 19:49

Veckans tema är rosa... Tja, här finns en hel del rosa eftersom H jr gillar den färgen skarpt! Tyvärr har jag inte så många foton i datorn efter kraschen/reparationen, men det här hittade jag i alla fall. Och det visar ju att rosa passar i alla lägen, i alla väder... har man sen en matchande spade så är ju lyckan total! :)


Av H Sr - 19 maj 2008 19:28

Det lönar sig att klaga lite! Efter att (för vilken gång i ordningen har jag ingen aning om) ha förklarat för grabbarna att vi blir sååå trötta på deras tjafsande (dock inte på dem!), så sitter de nu tillsammans på H:s rum och spelar Guitar Hero 2... skööönt att få vila öronen en stund! ;)


H jr har precis druckit upp sin välling och ska efter tandborstning hoppa i säng. Sen är det M jr:s tur. De båda är ju så kvällströtta, så det går inte att låta dem vara uppe särskilt sent.


Imorgon är det åter dags att gå till jobbet. Ska bli intressant att se hur bemanningen har löst sig när flera kollegor ska på utbildning på e.m Är ju inte så kul att bli själv helt plötsligt, även om jag inte är den enda som drabbats isåfall. Vi går verkligen på gränsen ibland! Har så ont om vikarier.


Av H Sr - 19 maj 2008 17:45

M jr har haft sin kompis H här på e.m och lekt. Såklart har de mest hoppat studsmatta. Sen kom ju H hem från skolan och då var det liksom kört... självklart skulle han också vara med och hoppa. Till en början hade de nog riktigt roligt, men som vanligt så spårade det ur och bråket var ett faktum! 


Hade rollerna varit omvända, att H hade en kompis här, så tvivlar jag starkt på att M jr skulle ha fått vara med och hoppa...

Åh vad jag önskar att de kunde komma lite bättre överens då och då!

Av H Sr - 19 maj 2008 17:38

I helgen var vi ju till storstan och shoppade, jag, M och H jr. Jag nämnde tidigare att H jr hittade den perfekta väskan, på H&M, med kaninmotiv. Snacka om att hon var stolt sen! Den skulle med överallt efter det, hon skulle ju också ha en handväska! ;)



På IKEA kom den väldigt väl till pass. Det enda vi handlade därinne var batterier (måste vara nytt rekord!) och det passade alldeles utmärkt att bära dem i den nya väskan :)



Måste också bara visa den mest förskräckliga lampa jag någonsin sett!! Jag lovar och svär att något liknande aldrig kommer att finnas inom dessa fyra väggar!



Vad tycks??


Av H Sr - 19 maj 2008 17:11

Det var tydligen väldigt populärt att få nät på studsmattan! Visserligen hoppar de mycket annars med, men nu har grabbarna inte gjort annat sen de kom hem från skolan. De har flera bollar med sig och leker nån särskild lek. Har ingen aning om vad det går ut på...


H jr får vara med och hoppa emellanåt hon också, men efter en stund tröttnar killarna, för de måste ju vara så försiktiga och hoppa så mjukt när hon är med. Då blir hon så ARG när hon måste gå ner! ;) 

Nu har i alla fall M lyckats locka in henne på toaletten för ett bad, vilket var välbehövligt :)

Av H Sr - 19 maj 2008 13:53

Rätt var det var så började det ösregna. Precis efter att M jr slutat skolan. Så H jr och jag bestämde oss för att hämta honom, vi är ju ändå lediga och hade bilen hemma.

Nåja, innan vi fått på oss kläder och kommit iväg så var klockan 13:40. Ingen fara, de brukar komma ut sent från klassrummet (slutar 13:30) och så brukar det väl inte gå så jättefort på vägen hem...

Men nu hann vi inte långa biten så mötte vi M jr! Och så slutade det regna! Haha, snacka om att vi åkte i onödan ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards