Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 16 maj 2008 11:51

Har precis laddat in alla bilder från kameran igen. Gjorde ju det redan när vi fått tillbaka datorn, men sen fick jag ju installera om allt igen... Här kommer några bilder som jag tog förra helgen.


En sån här buske/träd växer precis bredvid våran tomt. Tror att det är hägg... nån som vet??


Lite malplacerad kanske....


H jr älskar sin gungställning! Man kan ju både gunga och snurra :)


Säga vad man vill om ogräset, men visst är väl maskrosor ändå rätt så

fina med sin härliga gula färg?!

Av H Sr - 16 maj 2008 11:07

Försöker kolla upp mina favoritbloggar och kika igenom vad som hänt i era liv sen sist, men en blogg finns inte längre! Mio/Krypet här på bloggagratis.se. Nån som har en aning om var hon har tagit vägen???

Av H Sr - 16 maj 2008 09:44

Nu när jag fick semester nästa helg så blir jag ledig sammanlagt fyra helger på raken, om jag räknar med förra helgen då jag också var ledig. Inte helt fel!


Vi fick ju nytt schema i höstas och fick då två helger av fem, istället för som tidigare var tredje helg. Och visst känns det! Eftersom man jobbar helt ensam i hela kommunen på kvällar och helger, så är ju de passen extra slitsamma. Får man då jobba helg oftare så är det väl ganska naturligt att man blir tröttare också. Det känns som att man jämt är på jobbet! Ska väl tillägga att vi deltider också fick fler arbetsdagar på det nya schemat. Sammantaget ingen höjdare för oss sköterskor!


Nu har vi lämnat in ett förslag på nytt schema till chefen, där vi går tillbaka till var tredje helg. Vi har försökt vara tillmötesgående och inser ju att vi måste jobba så här många dagar för att få det att gå ihop, men det kan det vara värt om vi får gå var tredje helg!


Chefen skulle se över förslaget... Just nu är hon på semester, så jag antar att hon inte hunnit titta på det än, men det ska bli intressant att höra vad hon säger! Vi har föreslagit att det nya schemat ska gälla från 1/9. Så fortsättning följer...


Nackdelen med det här jobbet är verkligen arbetstiderna. Kvällar och helger året runt, oavsett storhelger osv. Och det värsta av allt är ju såklart att det är skrattretande hur lite betalt man får för det! Tänk när M går ut och jobbar en helg, där kan man snacka om att det lönar sig! Men vi som ständigt jobbar helger får knappt nånting extra för det. Det är skamligt!





Av H Sr - 16 maj 2008 09:35

Nästa helg fyller M jr 10 år. Från början skulle jag ha jobbat hela helgen, men efter mycket om och men så har jag äntligen fått semester! Känns väldigt bra, för nu kan jag vara med och gratta honom på morgonen också. Jag kunde inte vara med förra året (första gången jag inte kunnat väcka nåt av barnen på deras födelsedag!), för jag gick en utbildning i Stockholm och stack hemifrån väldigt tidigt, redan före kl.6 på morgonen. Kändes inte riktigt rätt att väcka honom så tidigt!


Men som sagt, nu kan vi fira honom allihop på morgonen. Vi brukar alltid ge något paket på sängen, med lite fika till födelsedagsbarnet. Sen kommer troligtvis släkten på e.m

Han har velat fram och tillbaka om han skulle ha något kalas eller inte, men nu har han bestämt sig för att det inte blir nåt. Han har aldrig varit nåt för kalas, har aldrig velat bjud mer än högst 5 stycken. Han gillar inte att stå i centrum, så det känns väl jobbigt. Däremot tycker han om att gå på andras kalas.


Jag har sen tidigare köpt några böcker till honom, bl.a ett lexikon. Sen får han en förlängning av sin Kalle Anka-prenumeration och den kostar ju en del... nånting mer ska han få, kanske kommer vi iväg i helgen och shoppar lite. Han har skrivit en låååång önskelista i år och jag tycker han har önskat sig mycket bra saker. Bl.a lampa, kläder, pengar, matta till sitt rum. Få se vad vi kan hitta på :)

Av H Sr - 16 maj 2008 09:29

God morgon i regnet! Här har det regnat hela morgonen. En riktigt grå och mulen dag. Men vad gör det när man är ledig?! ;)

Skjutsade M jr till skolan imorse, sen har H jr och jag pajsat runt här hemma. Ätit frukost, bäddat, tvättat ett par maskiner, laddat diskmaskinen osv.


H jr verkar inte vara på nåt vidare humör idag. Det är tjat, gråt och gnäll, vad vi än gör. Det är inte riktigt likt henne att hålla på såhär, så jag funderar lite om hon är på väg att bli sjuk eller nåt. Fattas bara när vi har en ledig helg! Eller så är det en sån där härlig trotsperiod som börjar...





Av H Sr - 15 maj 2008 22:02

Jaha, nu regnar det ute också! Det svänger verkligen det här vädret. Helt plötsligt har det blivit mörkt på kvällarna igen... och det gillar jag inte! Det är bland det bästa med våren och sommaren, de ljusa härliga kvällarna. Man märker otrolig skillnad när man jobbar kväll. På vintern är det alldeles kolsvart ute på parkeringen när man ska hem, så man ser knappt att sätta nyckeln i låset på bilen, och nu är det så ljust att man tror att klockan inte är mer än sju eller nåt. Fascinerande!


Av H Sr - 15 maj 2008 20:24

Nu har både H jr och M jr kommit i säng. Skönt! Idag var en sån där dag när de båda var trötta, det blev en hel del tjafs och bråk, och då måste man väl ändå få tycka att det är skönt att de kommit i säng och man kan få en lugn, tyst stund för sig själv?!

Det brukar märkas när det börjar närma sig slutet på veckan. De känner såklart också av långa dagar osv. Så det blir skönt för alla med en helt ledig helg! :)

Av H Sr - 15 maj 2008 20:20

Sjuksköterskestrejken fortsätter. Vi i våran kommun har inte blivit direkt påverkade av den, men vi hejar ju såklart på dem som är uttagna! Det här går att läsa på Vårdförbundets hemsida idag:


Idag, torsdag, har Vårdförbundet åter mött medlarna. Nya samtal finns planerade till imorgon, fredag kl 9.00 och på måndag kl. 12.00

Diskussionerna är fortsatt konstruktiva och medlarna höjer nu tempot i samtalen med Vårdförbundet och Sveriges kommuner och landsting.


Undrar om de börjar komma närmare en lösning?! Tyvärr tror jag ju inte att utfallet kommer att bli så himla bra...

Vad tycker ni om strejken, rätt eller fel? Har ni personligen blivit drabbade?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards