Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 15 maj 2008 18:59

Inatt gick det inte riktigt lika bra med H jr:s kisseri. Hon sov utan blöja och det första jag hörde imorse var att hon var kissnödig och behövde gå på toaletten, så jag trodde att hon klarat hela natten igen. Men det visade sig att det kommit i sängen också. Fast det var inte mycket, så visst är det nog på gång. Olyckor händer så lätt! Vi fortsätter att kämpa på :)

Av H Sr - 15 maj 2008 18:09

Väldigt intressant utbildning var det idag, som handlade om dokumentation. Lagar som styr, sköterskans ansvar osv. Oj, vad vi har mycket att jobba med!! Vi har absolut inte den tiden som vi egentligen skulle behöva, för att kunna sköta det ordentligt. Nu tror ju inte jag att det är något unikt problem för just våran kommun, det är säkert lika överallt, men det är tråkigt när allt bara blir halvdant.

Det kändes bra att våran MAS var med, för det är ju hon som är ytterst ansvarig. Hon insåg ju också att det går åt mycket tid och fällde själv kommentaren att vår chef nog inte förstår vad det är vi måste göra... helt rätt!! Hoppas hon kan hjälpa oss att försöka få vår chef att inse att vi MÅSTE få tid till detta.

Av H Sr - 15 maj 2008 18:01

Nu börjar jag bli riktigt bortskämd! M lagar kvällsmaten idag igen... pannkakor blir det. Inte direkt något som M och jag var sugna på, men vi hade så mycket mjölk kvar, så då fick det bli pangisar. Barnen har i alla fall inte något emot det!


En lång dag blev det idag som sagt, men jag klarade mig helt från huvudvärk - jätteskönt!! Jobbade först några timmar och sen åkte jag, en kollega och våran MAS på utbildning. Lunch fick vi där också, buffé. Jisses, vad mätt man blev! Sen var det fika på e.m och stora godisskålen stod framme... ;)


Nu ser jag fram emot fyra hela lediga dagar! Ska bli såååå skönt :) Morgondagen går nog åt till att röja här hemma, dammsuga, tvätta osv. Förhoppningsvis kan vi få lite röjt i förråd, tvättstuga m.m under helgen också, men vi får väl se. Det ser ju i alla fall inte ut som att det ska bli speciellt fint väder längre, så man behöver ju inte ha dåligt samvete för att man är inne och pysslar. Imorgon skulle det t.o.m kunna komma lite snöblandat regn tror jag, helt sjukt!





Av H Sr - 14 maj 2008 18:25

Inatt var första natten som H jr sov utan blöja och var helt torr på morgonen! Vi har gjort några försök då och då, men det har alltid blivit olyckor. Sen har hon emellanåt varit torr då hon haft blöjan på, men det har aldrig lyckats så här tidigare. Hon var såå stolt! :)


Hon vaknade t.o.m inatt och sa till att hon behövde gå och kissa, det tycker jag var jättebra! Nu håller vi tummarna att det går lika bra inatt igen ;)

Av H Sr - 14 maj 2008 18:19

Skönt att få lite mat i magen! Få se om man kan bli lite piggare nu. Känner mig tung i huvudet, känns nästan som att ett migränanfall kan vara på gång. Tror nästan att det kanske kan vara dags för mens, då brukar migränen komma som ett brev på posten. Brukar dessutom bli trött och känna mig andfådd osv, samlar på mig en del vätska.


Hoppas bara att skallen håller sig i schack imorgon, för då blir det en lång dag. Jobbar egentligen 7-16, men på e.m ska jag iväg på utbildning, så då är jag nog inte hemma förrän vid 17:30 eller så. Det ska bli jättekul och intressant, men visst är det jobbigt med så långa dagar. Känner mig lite sliten efter senaste tidens jobb. Har inte haft så många lediga dagar, det har blivit en del övertid och dessutom har det varit väldigt mycket på jobbet. Ska bli sååå skönt att få vara ledig i 4 hela dagar sen!!!


Få se om det kan bli lite finare väder till helgen igen, nån nämnde att de hört talas om nåt sånt tidigare i veckan, men det vet man ju aldrig, det kan ändra sig fort!

Av H Sr - 14 maj 2008 17:40

Åh vad jag är TRÖTT idag!! Jobbade ju kväll igår och alltid när jag kommer hem från ett sånt pass så tar det sån tid att varva ner. Sent i säng blir det, för man är så pigg. Igår kunde jag inte heller somna när jag väl lagt mig. Sista gången jag tittade på klockan var den 01:30... Som tur var så började jag inte förrän kl.8 imorse, så jag fick ju sova en liten stund extra i alla fall!


Det var en bra dag på jobbet, lunkade på i lagom tempo och det var ju skönt! Efter jobbet kom M och hämtade mig, jag var in på affären och handlade medans han hämtade H jr på dagis.


M är snäll och fixar kvällsmaten idag, jag hade aldrig orkat! Kände mig alldeles yr och slut när jag kom hem, lite andfådd. Känns dock lite bättre nu när jag fått vila en stund :) Köttfärslåda och makaroner blir det i alla fall idag, det var ett tag sen vi åt det, så det ska bli gott!


Inga särskilda planer för kvällen. M planerar att sticka ut på en löprunda, har inte blivit nåt sånt på flera dagar (jag jobbade kväll igår och före det höll han på med badrumskranen två kvällar i rad). Sen låter det som att han tänker sjunka ner i soffan framför hockeymatchen.

Av H Sr - 13 maj 2008 11:43

Det här receptet hittade jag på nätet för länge sen, men det är inte förrän här på våren som jag provat det. Tyvärr, för det är kanongott! Det blev vår middagsmat igår kväll.


Kyckling Mango Chutney


1 kg kycklingfilé

1 purjolök

1 paket bacon

1 msk curry

ca 1 msk olja

2 vitlöksklyftor

200 g Philadelphiaost

2,5 dl matlagningsgrädde

3 msk mango chutney

riven ost


Gör så här:

Dela kycklingfiléerna i bitar, bryn i en stekpanna. Lägg i en ugnsfast form. Skiva och hacka purjolök, klipp bacon i mindre bitar. Fräs curry i oljan, tillsätt purjolök och bacon. Pressa i vitlök. Låt fräsa en stund. Tillsätt sedan Philadelphiaost, grädde och mango chutney. Häll blandningen över kycklingen, strö över riven ost. Tillaga i ugnen, 225 grader, ca 20-25 minuter. Servera med ris.

Av H Sr - 13 maj 2008 11:34

Nyss hemkommen efter en promenad tur och retur till dagis. Det tar närmare en kvart att gå dit, men det tar lite längre när man har H jr med sig. Hon är jätteduktig att gå och gnäller sällan över att det blir jobbigt. Vagnen var det längesen hon ville sitta i, så då är enda alternativet apostlahästarna emellanåt. Men som sagt, det är inga problem alls att gå med henne.


Ska väl snart fixa lite lunch till mig själv, men jag tänkte sitta här och pusta en stund. Blev så svettig efter promenaden. Det är verkligen svårt att klä sig såna här dagar. Det är bara 10 grader varmt och kalla vindar, men solen är jättevarm. Jackan blev mer och mer öppen på vägen hem kan jag säga.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards