Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 13 maj 2008 09:35

M lyckades fixa badrumskranen/rören igår kväll, så nu verkar det vara färdigt. Peppar, peppar... Kan inte låta bli att gå och kika emellanåt, rädd för att det plötsligt ska börja droppa igen, eller att det ska gå hål nånstans!


Nu är det bara kökskranen kvar, få se när det kan bli av. Förhoppningsvis dröjer det inte så länge! Ibland får man vara med och putta på lite, lämna nån fin pik ibland... ;)

Av H Sr - 13 maj 2008 09:27

Här går H jr och jag runt och njuter av en ledig morgon! :) Ska lämna henne på dagis sent idag, för jag jobbar kväll. Så vi passar på att göra - ingenting! *skratt*

Nja, jag har faktiskt hunnit med att bädda, hänga en maskin tvätt, plocka ur diskmaskinen och läsa ett antal böcker för H jr. Men det går i ett sånt där alldeles lagom tempo.


Var rätt trött när det var dags att gå upp imorse, det blev ganska sent igår. Fixade och grejade med datorn och sen började jag titta på ett avsnitt av "One Tree Hill", jag ligger efter nu! ;)

Orkade dock inte se färdigt hela, för det tog sån tid, det stannade flera gånger. Till slut var jag så trött att jag bara stängde av.



Av H Sr - 12 maj 2008 21:06

M ska roa sig med att byta ett rör i badrummet ikväll. Det har varit en hel följetong det här, men för att göra en lång historia kort så hade vi droppande/rinnande kranar i både köket och badrummet, och skulle därför införskaffa packningar att fixa dem med. Det slutade med att vi köpte nya kranar istället, det blev inte så mycket dyrare.


Nåja, det var ju inte så enkelt det där, vartefter M har försökt byta så har det fattats grejer, så det är fortfarande inte klart. Men idag har han förhoppningsvis köpt sista grejen så att det kan bli klart i badrummet i alla fall! Ska bli skönt att få det fixat, det är så irriterande att höra det där droppandet ;)

Av H Sr - 12 maj 2008 20:44

Ja ni, det här med datorer verkar förfölja mig! Igår kväll höll jag som bäst på att installera diverse saker och vips, så hade jag fått två virus i datorn och inget av dem gick att ta bort!! Så det var bara att installera om hela datorn IGEN!! Skrattretande... Så nu sitter jag här igen och försöker ladda ner allt jag vill ha i datorn.


Kvällen har annars varit lugn. M och H jr for över till grannkommunen för ett par inköp och under tiden lagade jag middag. Det blev en kycklingrätt i ugnen med bl.a mango chutney och så ris till det, jättegott. Sen har det varit nattning av barn med godnattsagor och allt.


Blir nog en kväll framför datorn för min del, har ju en del att fixa och inte tyckte jag det var så mycket bra att se på tv:n heller. Imorgon jobbar jag kväll, så det är ingen brådska i säng. Är i och för sig redan lite trött, men man vill ju passa på att sitta uppe när man kan. Och får vara ifred! *skratt*

Av H Sr - 12 maj 2008 16:20

Vackert väder idag med, nu börjar vi nästan bli bortskämda med all sol! ;) Dock inte lika varmt idag, det blåser rätt kallt också. Men för min egen del tycker jag inte att det har gjort någonting, för jag har jobbat idag.


Full rulle var det på jobbet! Började kl.7 och trodde att vi skulle bli 4 st sköterskor idag. Men först ringde en kollega och var hemma med vab, och sen fick jag reda på att en annan kollega var iväg på utbildning hela f.m och inte skulle komma tillbaka förrän efter lunch nån gång (hon dök upp vid halv 2). Som tur var blev vi i alla fall två som jobbade, en kollega kom 8-12. Det var verkligen fullt upp, boende som var dåliga, nån fick fel medicin m.m Flera samtal till doktorn, fixa med mediciner osv. Så nog gjorde man skäl för lönen idag allt! :)


En halvtimmes övertid blev det innan jag fick hasta iväg och hämta barnen. Vi hade bestämt att vi skulle till biblioteket och lämna tillbaka/låna böcker, så jag skulle hämta M jr vid skolan när han slutade. Fick ringa fritids och be dem meddela att jag skulle bli sen. Så det ordnade sig.


Ett besök på bibblan blev det som sagt, så nu har vi två fulla kassar med nya olästa böcker som väntar. Härligt! Man kan bli liiiite trött på vissa böcker när man läst de ca 10 ggr för H jr, då är det kul med nåt nytt! ;)


Har dragit en sväng med dammsugaren sen vi kom hem och så har vi ätit mellanmål. Nu är jag helt slut efter dagen och sitter här och pustar... M kommer hem när som helst, sen är det dags att fixa med middan. Nåt med kyckling blir det idag.

Av H Sr - 11 maj 2008 15:41

Även om det varit himla tråkigt och jobbigt att vara utan dator, så känns det ändå konstigt att ha den tillbaka! Låter säkert helskumt, men nu har man inte kunnat sitta här på över 5 veckor och då vet man helt plötsligt inte vad man ska ta sig till! Vilka sidor ska jag gå in på? osv... Man kanske har blivit lite avvänjd med det hela *skratt*!

Säkert tar det inte lång tid innan man är tillbaka i den gamla vanliga trallen...



Av H Sr - 11 maj 2008 15:33

Alldeles proppmätt är jag just nu!! Det blev sen lunch idag, men det gjorde inte så mycket, för det blev ganska sen frukost också. Kasslerpaj blev det att äta idag, sååå gott! Passar perfekt med en kall paj en sån här varm dag. Gjorde två stycken på en gång, så nu har jag en god lunch att se fram emot imorgon också :)


M, M jr och H jr har stuckit iväg på en cykelrunda. M har haft lite krångel med sin cykel under våren, men idag tror jag att han lyckades fixa den någorlunda. Det har varit krångel med växlarna vad jag förstår. Men vi får väl se om han är nöjd när de kommer hem igen... ;)


H har parkerat sig på altanen med sitt PSP. Förstår honom, man orkar inte vara i solen länge. Idag fläktar det dock lite mer än igår, men det är bara skönt!


Har precis skurit upp lite frukt, tänkte att vi kunde äta lite fruktsallad när cyklisterna kommer hem om en stund. Färsk ananas, röda vindruvor och galiamelon har jag stoppat i än så länge. Blir nog lite äpple och banan innan serveringen också... och så lite vaniljglass till, det låter väl inte så dumt?! :)

Av H Sr - 11 maj 2008 10:51

God morgon höll jag på att skriva, men det är ju för sjutton inte långt kvar till lunch! Här har vi varit uppe sen 08:30 ungefär. Vi vaknade lite tidigare av att M jr och H jr kröp ner i sängen. Lång härlig frukost blev det såklart, det är ju ett måste en ledig söndagmorgon :)


Har hunnit med att tvätta en maskin och hänga ut. Visst är det väl underbart att kunna hänga ut tvätten så här års, det luktar ju sååå gott!! En annan stor fördel är att det torkar så himla fort. Dessutom slipper man ju all tvätt hängandes i hela huset...


Grabbarna är ute och hoppar studsmatta, H jr leker på altanen. Vi har inga speciella planer för dagen. Varmt är det och inte lär det väl bli kallare senare under dagen. Nej, det är som gjort för en slapp slö dag, eller hur?! ;)


Har precis installerat mitt Photoshop, måste lägga över alla bilder jag har i kameran. Det har ju blivit en och annan medans datorn varit borta! Tyvärr inte så många som det borde ha blivit, men det har verkligen varit fullt upp. Det är väl typiskt så här på våren!


Ska fortsätta rensa bland mina mejl en stund, hade nästan 500 mejl i inkorgen igår...  Återkommer senare, ha en bra dag! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards