Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 19 maj 2008 12:48

Nej, nu regnar det IGEN! Det såg så lovande ut imorse, med strålande sol. Men det har snabbt gått utför... Det var tur att jag inte hängde ut tvätten som jag först tänkte!


H jr och jag for över till grannkommunen för att kolla in utförsäljningen på den där klädaffären. Nja, det fanns INGENTING till henne eller grabbarna! Det var så otroligt urplockat, så de måste haft utförsäljning tidigare. Det har jag helt missat dock. Nåja, det var inte hela världen, det var inget speciellt som vi behövde just nu.


Ett besök på Lidl och ICA blev det dock, för att handla diverse saker. Bl.a hittade jag Cream cheese chipsen på ICA och kunde förstås inte låta bli...

Ätit lunch har vi gjort och det blev rester för oss båda, tacos till H jr och pizza till mig. Ingen riktig höjdare att värma pizzan på nytt, då vi hade tomater på. Den blev ganska uppblött på sina ställen kan jag säga... :(

Av H Sr - 19 maj 2008 10:02

Lyckades hålla mig vaken genom hela filmen ("Kärlek på menyn") igår kväll! Till stor del berodde det nog på att den var riktigt bra! Tyckte väldigt mycket om den faktiskt. Lite rolig, romantisk, lite sorglig... ja, allt som gör det till en sån där perfekt tjejfilm ;) Så den kan jag rekommendera!


Ska skicka iväg filmerna idag, så hinner vi få nya till helgen. Det blir sista omgången filmer, för jag har sagt upp abonnemanget hos Lovefilm. Inte för att jag inte tyckte att det var ett bra och smidigt sätt att få se film, utan mest för att det finns annat att lägga pengarna på.

Kommer säkert att återkomma som kund längre fram dock :)

Av H Sr - 19 maj 2008 09:55

Eftersom jag nu inte bor i Stockholm så får jag ägna mig åt mitt vanliga vardagliga liv idag istället... ;)

Väcktes imorse av två bråkande barn. H jr och M jr tycktes inte vara överens om någonting den här morgonen! Det blev i alla fall lugnt när storebror hade pallrat sig iväg till skolan.


Har spenderat morgonen med såna där vanliga trista göromål, som disk, tvätt, bäddning, frukost osv. Inte särskilt glamouröst alltså. Men skönt är det i alla fall, att få pajsa runt här hemma i pyjamasen :)


Funderar på att ta bilen och styra kosan mot grannkommunen idag för lite inköp. Bl.a är det utförsäljning på en klädaffär, kanske kan man hitta nåt fint till barnen... men vi får se. Just nu vill H jr gå ut och hoppa studsmatta!

Av H Sr - 19 maj 2008 09:48


Nu skulle man ha bott i Stockholm! Just där befinner sig Patrick Dempsey, alias Dr. McDreamy, just idag!! Det är premiär för hans senaste film.

Lyckliga de som får syn på honom idag.... det måste vara som salva för ögonen! *skratt*

Av H Sr - 18 maj 2008 21:01

Har precis kommit ur duschen och ska nu bänka mig i soffan för att kolla på filmen. M har redan stuckit iväg på sin löprunda. Han visste dock inte om han skulle ta den korta eller den långa (runt sjön), han bestämmer sig väl efter vägen när han känner hur bra eller dåligt det går.


Kom att tänka på en sak... brukar  ni duscha på morgonen eller på kvällen? För min del blir det lite olika. Ibland duschar jag på morgonen innan jag ska till jobbet eller nån annanstans, men ibland duschar jag på kvällen. Skönt att krypa ner nyduschad i sängen :)

Av H Sr - 18 maj 2008 20:36


Har en film hemma som jag tänkte kika på ikväll, "Kärlek på menyn". Nån som sett den? Verkar vara en film precis i min smak! M passar på att sticka ut på en löprunda... ;)


Handling:

"Mästerkocken Kate Armstrong lever sitt liv precis som hon styr över den trendiga Manhattan-restaurangens kök, det vill säga med en osentimental intensitet som både fängslar och skrämmer hennes omgivning. Kates perfektionism sätts på prov när hon"ärver"sin 9-åriga syskondotter Zoe samtidigt som hon tvingas ta itu med en stökig nyanställd kökschef. Nick Palmer är temperamentsfull och en frisk fläkt, men förstås Kates raka motsats. Trots det, skapas en personkemi dem emellan som är omisskänlig. Rivaliteten byts ut mot romantik, men om hon ska kunna finna lyckan tillsammans med Nick och även kunna kommunicera med Zoe, måste hon lära sig att kunna uttrycka sina känslor utanför köksmiljön."

Av H Sr - 18 maj 2008 20:32


Har ni provat OLW:s Cream cheese chips? Om inte, så har ni missat något riktigt gott! Häromkvällen ville M ha chips när han skulle se på hockey och då fick jag syn på de här. Vilken tur! Det är verkligen en ny favorit. Tyvärr var de slut på affären ikväll när M fått i uppdrag att köpa en ny påse...

Av H Sr - 18 maj 2008 19:49

H har precis cyklat iväg hem till sin pappa. Han var ganska trött, antar att det blivit sena kvällar i helgen... Det är i alla fall trevligt när han dyker upp emellanåt fast han bor hos pappa. Det är en stor fördel med att han blivit äldre, nu kan han själv ta sig fram och tillbaka precis när han vill. Vilket gör att jag träffar honom oftare nu än när han var yngre, för nu kommer han och hämtar saker han glömt/behöver osv.


M ligger och läser godnattsaga för H jr, och M jr har precis skrivit ut sin senaste berättelse på datorn. Kanske är han en blivande författare?! :)

Minns själv hur jag skrev massor med berättelser när jag var liten. Ja, inte bara berättelser, skrev massor med brev också. Hade en hel hög med brevvänner när jag var yngre, både i Sverige och i andra länder. Det är ju faktiskt inget som går upp mot ett personligt skrivet brev, det blir ju en helt annan känsla än ett e-mail. Har ni skrivit/skriver ni mycket brev?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards