Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 22 maj 2008 19:03

Egentligen borde man väl sätta igång förberedelserna inför helgens kalas. Behöver damma, dammsuga och torka golv. Skulle dessutom behöva baka kaffebröd och tårta (fast tårtan kan jag ju inte göra redan nu)... Nej, jag känner att jag bara inte orkar börja på med städningen ikväll! Det får bli imorgon, jag är ju ledig då.


Hade egentligen tänkt baka kanelbullar bl.a., men vi får se om det blir av. En sockerkaka ska man väl kunna sno ihop i alla fall, det går ju så fort. Sen har M jr beställt en chokladtårta med hallon som jag gjorde för flera år sen när han fyllde år, så en sån får det bli.


Alla presenter är ju inköpta, men jag måste slå in dem också. Dessutom lär jag köpa eller göra ett gratulationskort. Eftersom han får en förlängning av sin Kalle Anka-prenumeration så vore det kul att inkludera det i kortet på nåt roligt sätt. Nån som har en idé om hur man skulle kunna göra det?

Av H Sr - 22 maj 2008 18:57

Just i denna stund har K tid för sitt kejsarsnitt! Doktorn hade dock sagt att de troligtvis kommer igång vid 12:30 lokal tid, vilket är 19:30 här. Jag hoppas, hoppas att jag hinner få nyheter av syster T innan jag går och lägger mig ikväll!! :)


Såna här gånger är det verkligen inte lätt att bo så långt borta, man vill ju gärna finnas där för dem. Men sånt är livet... Tack i alla fall för alla gulliga kommentarer om tummar som hålls osv, sånt värmer!

Av H Sr - 22 maj 2008 18:50

Lång dag blev det som sagt, men det har gått bra. Det började med att det var lite rörigt på min grupp, då en personal skulle följa med en annan grupp till en speciell boende och hjälpa till (något cheferna bestämt), vilket gjorde att flera av våra boende fick ligga kvar i sängen och vänta... inte klokt! Nog för att man ska kunna omfördela resurser och hjälpa till där det behövs, men det ska ju inte vara på bekostnad av de gamla!

Jag gjorde vad jag kunde och hann i alla fall med att hjälpa till att tvätta och ta upp en boende. Sen var jag tvungen att prioritera mina egna arbetsuppgifter. Skulle ju åka på utbildning vid 11, så jag hade ju inte många timmar på mig.


Utbildningen var givande, precis som förra veckan. Det är intressant och nyttigt att höra hur sköterskor i andra kommuner har det, hur de tänker osv. Man blir lätt hemmablind! Jag konstaterade att när cheferna säger att vi har bra bemanning jämfört med andra kommuner (trots att vi inte hinner med allt vi ska), så är det inte så att vi har det BRA, utan de andra som har det ÄNNU sämre!!

När man sen har en chef som egentligen inte har en aning om vad vårt jobb går ut på, vilket ansvar vi har osv. så är det inte helt lätt alla gånger...


Av H Sr - 21 maj 2008 20:45

Imorgon kommer mina tankar att vara på helt annat håll, speciellt framåt kvällen. Syster K i USA ska nämligen föda barn imorgon! Planerat snitt. Åh, vad jag önskar att jag kunde vara där!!!

Håll tummarna för att allt går som det ska! :)


Av H Sr - 21 maj 2008 20:41

Revyn var såå himla bra! De spelade lite teater, sjöng och visade en tecknad film som de gjort. Dessutom var det lite vernissage med en massa uppfinningar och annat som de gjort i skolan.


De är så otroligt duktiga, och modiga! Och det är så mysigt att få komma dit och titta. De hade även bjudit in sin nya fröken som de ska ha i mellanstadiet.


Skulle så gärna lägga in lite bilder, men det känns inte riktigt rätt mot alla de andra barnen. Ni får tro mig när jag säger att de var himla gulliga i alla fall! :)

Av H Sr - 21 maj 2008 20:37

Idag blir det nog inte sååå många inlägg, tyvärr. Har huvudvärk. Kom smygandes efter lunch och när jag gick hem från jobbet kändes det som att jag hade en elefant uppepå huvudet. Tog värktabletter och la mig på soffan när jag kom hem, dåsade av en stund. Sen var jag tvungen att pallra mig upp och peta i mig lite mat, innan det var dags att bege sig till skolan för att se på revyn. Då kändes det lite bättre, men jag vet inte om det var allt folk, att det blev varmt osv., men huvudvärken blev värre igen.


Ska försöka komma i säng tidigt ikväll, men jag har ett par grejer som jag behöver fixa först. Imorgon blir det en lång dag med jobb och utbildning. Sen så, blir jag ledig i FYRA dagar - underbart!! :)

Av H Sr - 20 maj 2008 20:31

Sådär, nu sussar två barn av tre. Den tredje är liksom inte lika lätt att få i säng...


Har dragit en runda med dammsugaren här ikväll. Det är inte klokt vad fort det blir lortigt igen! Helst skulle man behöva dammsuga flera gånger om dagen, men vem 17 orkar det?! Eller har TID. Nåja, man får passa på att njuta när golvet är nystädat ;)


M håller på och röjer ute i tvättstugan/förrådet, förflyttar kartonger och saker därifrån till förrådet ute i garaget. Det ska bli sååå skönt när allt är klart, men det tar ju sån himla tid! Tänk om man kunde lära sig att stoppa saker på rätt plats från början, så mycket smidigare allt skulle vara... Just nu känns det som att min högsta önskan skulle vara att det kom hem nån sån där organiseringsmänniska och fixade all förvaring åt oss här hemma! Det finns ju säkert hur många smidiga, snygga och bra förvaringar som helst som skulle funka, men själv kommer man ju aldrig på några bra idéer... Sen skulle det väl i och för sig hjälpa till om man gjorde sig av med hälften av grejerna! ;)

Av H Sr - 20 maj 2008 19:32

Imorgon kväll ska vi gå på revy! Det är M jr:s klass som har satt ihop en revy och nu bjuder de in föräldrar och syskon. De har under det här läsåret haft lite tema med hembygden, så det är det revyn handlar om. Jag har hört pratas om att de gjort egen sång bl.a


Idag skulle rekvisitan tas med till skolan och i M jr:s fall var det endast en enfärgad skjorta som skulle med. Så enkelt och bra! :)

Det ska verkligen bli jätteroligt, det är så kul när de fixat själva och de är så duktiga att uppträda inför folk.


Såklart krockar det med föräldramöte på dagis. Det börjar kl.18 och revyn börjar kl.19, så ev. åker nån av oss till dagis en sväng innan skolan. Vi får se. Annars är det väl inte hela världen, vi har alltid varit på varenda föräldramöte hittills vad jag kan minnas, så vad gör det då att vi missar ett?! Det skulle bli information om bl.a överflyttning till den stora avdelningen, överflyttning till lekis osv. och inget av detta är aktuellt för H jr:s del än. Dessutom har vi ju varit med om det ett par gånger förut, så jag är inte så orolig för hur det ska gå till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards