Alla inlägg under maj 2008

Av H Sr - 24 maj 2008 12:31

Nu är badrummet skurat, tvätten hängd, en ny maskin startad och M har hjälpt M jr att få ordning på sitt rum. Det är inte färdigt än, men en god bit på väg i alla fall.


Det märks att M jr sovit alldeles för lite inatt, han är på världens tjurigaste humör. Det är fel på allt!

Fortsätter han på det här viset så blir det då ingen Melodifestival för hans del ikväll. Annars är han lika sur och grinig imorgon igen när han fyller år och ska ha kalas. Det vet han om, så vi får se om han kan bättra sig lite.


Dags att börja med lite lunch. Vi satte full fart här på morgonen, så vi glömde alldeles bort att ta fram någonting till lunchen. Det får bli korvslantar och makaroner. Ingen gourmetmat direkt, men det får duga!


Läste igenom receptet till cheesecaketårtan jag tänkte göra till kalaset imorgon (plus en chokladtårta med hallon) och eftersom den ska stå i frysen, så kan jag ju göra den redan idag. Så har jag bara chokladtårtan att fixa imorgon.

Av H Sr - 24 maj 2008 10:41

För ett tag sen så rensade jag ur badrumsskåpen och kastade då en massa gamla parfymflaskor jag hade. Några hade stått i flera år, några har man liksom tröttnat på. Nu använder inte jag parfym dagligen, men nån gång emellanåt är det lite kul att dofta gott!


Min favorit på senare år har varit Organza från Givenchy:



När jag var yngre använde jag mycket Exclamation, en favorit jag hittade när jag bodde i USA:



Då körde jag också en del med Obsession från Calvin Klein, men den tycker jag är lite för tung i doften:



Nu skulle jag så gärna vilja ha någon ny parfym. Gärna någon med ganska lätt och fräsch doft. Har ni några förslag? Vilken är eran favoritparfym? Ibland känner man nån underbar doft när någon går förbi, men inte törs man dyka på nån man inte känner och fråga vad de har för parfym på sig...

Av H Sr - 24 maj 2008 10:29

Direkt efter frukosten (som visserligen var lång en sån här ledig dag) så stack H jr ut för att hoppa studsmatta. Det ser jättefint ut idag, men det är kallt i luften. Passar ju bra en dag som denna när man har en massa städning på programmet.


M jr håller på inne på sitt rum och M & jag ska väl städa resten av huset. Vardagrummet blev dammat igår, men resten återstår. Sen är det ju golven också. Kan ju inte låta gästerna gå hem med dammtussar under fötterna imorgon! ;)


Har lagt fram kycklingfiléer som vi tänkte grilla ikväll. Antagligen får vi sitta inne och äta dem, men gott ska det bli i alla fall!

Blir väl antagligen att vi kikar på Melodifestivalen ikväll. Mig kvittar det, men M jr tycker att det är obligatoriskt! Känner bara att det blir sååå segt emellanåt.


Vad har ni för planer för dagen?

Av H Sr - 24 maj 2008 10:25

Mysig kväll blev det igår som sagt, med chips och dipp till tv:n. Kikade på både Magnus Uggla och Carina Berg, sen började vi titta på en film. Men vad hände då? Jo, då somnade jag såklart.... Gick bara upp och borstade tänderna vid halv elva och somnade snabbt om igen, nu i sängen.


H hade ju främmande av sin kompis O och jag vaknade till strax efter tolv, då hörde jag att O var på väg hem. Så de måste ha haft trevligt i alla fall! Än har jag inte lyckats få liv i H, trots att det börjar närma sig lunch...

Av H Sr - 23 maj 2008 20:38

Nej, nu ska jag gå och fixa iordning lite gott till myskvällen här...


Av H Sr - 23 maj 2008 20:25

Oj oj oj, det var länge sen jag skrattade så mycket!!! *asgarvar*

Jag hittade denna sida, där man kan översätta websidor m.m från ett språk till ett annat.

Aha, tänkte jag, det här måste testas! Kanske kan man översätta min blogg direkt till engelska, vore ju perfekt för dem i USA!!


Men nej, jag skulle inte tro att det blir nån hit... senaste inlägget (se nedan) översätts till följande:

"It went the way of cleaning today anyway, there was never any rain! Instead, it clears up here in the evening, so now the sun is shining once again. However, it is blowing a lot, so unfortunately, it is not as good as it looks.


Length really after such high capacities in which the balmy summer evenings, when you can sit outside and eat, sit in hänggungan and read until it becomes so dark that you do not see the text longer ... wonderful!"

Av H Sr - 23 maj 2008 20:08

Det gick vägen med tvätten idag i alla fall, det blev aldrig något regn! Istället har det klarnat upp här under kvällen, så nu skiner åter solen igen. Dock blåser det en del, så tyvärr är det inte så skönt som det ser ut.


Längtar verkligen efter såna där ljumma sommarkvällar, när man kan sitta ute och äta, sitta i hänggungan och läsa tills det blir så mörkt att man inte ser texten längre... underbart!

Av H Sr - 23 maj 2008 20:02

M jr verkar ha tagit en lång paus i sitt städande och har bänkat sig framför Simpsons istället... Nåja, han har i alla fall börjat! :)


H jr ligger redan i sängen och det tar nog inte lång tid innan hon somnar. Hon har verkat trött hela dagen. Skulle tro att det kommer efter sen vi var till skolan och tittade på revyn i onsdags kväll, sen blev det ju upp tidigt igår och en lång dag på dagis.


H gick precis iväg för att möta sin kompis O som skulle komma över. Antar att det blir studsmatta och Guitar Hero för hela slanten. Eller en film kanske. Skönt i alla fall när de håller sig hemma hos varandra om kvällarna och inte ränner ute!


För övrigt blir det en lugn kväll här hemma. Vi ska väl se på sista delen av Magnus Ugglas sökande efter ett turnéband och så brukar vi kika på Carina Berg efter det. Idag skulle hon flytta in hemma hos pappalediga Martin Stenmarck, så det kan ju bli intressant :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards