Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av H Sr - 11 oktober 2007 14:15

Än har jag inte märkt att vi haft nåt mer besök av nån sån där äcklig mus! Grejen är ju den att när man har en sån där elektrisk musskrämmare så ska man tydligen inte ha några fällor gillrade, för då lockar man ändå till sig dem. Jag hoppas att de håller sig borta för evigt!! Apparaten blinkar och blinkar, och jag hoppas alla möss på hela området springer iväg lika fort som apparaten blinkar...


Har fortfarande den där äckliga känslan av att det kanske gömmer sig nån nånstans i nåt hörn eller bakom nån möbel. Känner mig inte helt bekväm hemma än! Vägrar t.ex gå ut i tvättstugan, fast jag verkligen skulle behöva. M får sätta på en maskin när han kommer hem! 

Så fort jag går förbi hallen, och även där emellan, så kommer bilden av den där vidriga saken tillbaka. Kommer nog att vara så ett tag... Ryser så fort jag tänker på det! Kan för mitt liv inte förstå hur folk kan ha såna här djur som husdjur?! Vet de inte att det är skadedjur?! Blä!

Av H Sr - 11 oktober 2007 14:03

Budet hade säkert glömt oss igår. Jag mejlade ju om utebliven tidning och idag fick vi den, lagom till lunch. Bättre sent än aldrig... Var inte så himla mycket att läsa, men det hör ju inte till saken. Har man betalat för tidningen så ska man ju få den också!


På tal om tidningar så fick M jr sin Kalle Anka idag. Han prenumererar på den. Har fått en årsprenumeration i födelsedagspresent två år i rad och är så nöjd med tidningen. Så varje torsdag har han lite extra bråttom hem från skolan. ;)

H har också prenumererat på tidningar, men just nu verkar det inte vara nån han vill ha. När han var riktigt liten var det Nalle Puh-tidning, sen har han prenumererat på Goal (fotbollstidning) också. Annars gillar han 91:an med Falo och Vi å pappa. Där har han och M nåt gemensamt...


Själv prenumererar jag på Scrapbooking mm. Tidigare fick jag en korsords-tidning i prenumeration i flera år av svärföräldrarna, men till slut sa jag ifrån. Det går i perioder hur mycket jag löser korsord och till slut hade jag så många orörda tidningar låg att jag kände att det inte var nån idé. Det var jättelänge sen jag löste korsord nu.


Jag prenumererade aldrig på nån tidning när jag var mindre. Pappa hade ju alltid affär och när jag var liten sålde han bl.a tidningar. Då fanns ju ingen anledning att prenumerera. Mina favoriter var Min Häst, Lilla Fridolf, Acke m.fl När man blev äldre var det Frida, Okej och Vecko-Revyn. Nu kan jag köpa Amelia nångång ibland eller nån annan enstaka tidning när det är nåt intressant. Typ när man väntade barn köpte man såna tidningar, när vi skulle gifta oss köpte jag såna tidningar osv. Nån mattidning kan det bli vid enstaka tillfälle också. Vad läser ni?

Av H Sr - 11 oktober 2007 13:42

M ringde precis från jobbet och där vräkte snön ner! Det är ju bara några km bort, så vi får se om det kommer hitåt. Liiite mysigt är det ju :)

Det är ju så himla vackert när det är sådär riktigt mycket snö, så det ligger kvar på hustaken och träden... nu lär det ju inte bli riktigt så mycket den här gången, men man kan ju hoppas att vi får så till jul!

Av H Sr - 11 oktober 2007 13:20


Bill Clinton har tydligen varit på visit i Göteborg. Anledningen var att marknadsföra sin nya bok "Giving", eller "Att ge" som den heter på svenska.

Han var alltså här som författare, men massor med folk köade för att se och träffa denne man då han signerade sin bok på en bokhandel i Göteborg. Och inte nog med det, de betalade för det! 300 kr kostade det. Visserligen ingick boken, men ändå.


Och som den värsta rockstjärna hade han en lista på krav inför besöket:

  • Kall coca-cola och bordsvatten i oöppnade flaskor på bordet.
  • Bakgrundsmusik, typ Motown.
  • Staben ska disponera personalutrymmen och toaletter under signeringen.
  • Besökare släpps fram en och en.
  • Väskor, kameror, paraplyer, telefoner och pennor måste lämnas utanför butiken.
  • Clinton vill stå upp och signera.

Vilka är det som går och betalar för att se denne ex-president och varför? Vad är det som gör honom så speciell?? Jag har svårt att tänka mig att folk skulle köa och betala flera hundra för att träffa Göran Persson?!

Av H Sr - 11 oktober 2007 13:09

Nu har H jr och jag ätit lite lunch. Det blev spaghetti och köttfärssås som fanns kvar i frysen. Och äter man sånt lär man ju självklart ha sån här på:



Felix ketchup ska det vara! Här hemma går det åt en del, ibland en hel flaska i veckan, beroende på vad vi äter. Men vi är helt klart storkonsumenter på ketchup! ;)

M tycker bättre om Heinz ketchup, så det händer att han köper en flaska sån, men enligt mig är Felix den absolut godaste! Och det ska INTE vara den utan socker, det är visst smakskillnad!! Säger hon som är sockerberoende...

Av H Sr - 11 oktober 2007 12:07


Eftersom H jr inte varit så pigg idag så har vi mest slappat här hemma. Hon har suttit framför tv:n en del när hon inte orkat leka och så har vi förstås läst massor av böcker. Hon vill gärna läsa samma böcker om och om igen, men jag försöker smyga in några nya i högen vartefter. ;)

Av H Sr - 11 oktober 2007 12:02

...det var ju roligt, hurra! Eller?! Nja, kanske inte så här tidigt på året. Men visst vill jag ha en vit jul och allt det där. Så barnen kan åka skidor och pulka, bygga snögubbar osv. Får det bara vara en riktig vinter så är det helt ok, men jag vill inte ha en massa slask och tö som sen fryser på så allt blir knölig is!

Av H Sr - 11 oktober 2007 11:23

Det gick fort! Efter att jag fått lämna diverse uppgifter så konstaterade damen på försäkringsbolaget att 1200 kr kommer att sättas in på mitt konto om ca en vecka! Det är maxersättning när flyget varit försenat mer än 8 timmar. Det är tur att man är lite om sig och kring sig ibland. Passar ju bra nu när det vankas inköp av skidor! :)

Ovido - Quiz & Flashcards