Alla inlägg under oktober 2007

Av H Sr - 12 oktober 2007 09:41

Jo visst, det är sant! I alla fall så känns det så. Jag klarade mig hela dan utan att äta nåt onyttigt, vilket jag ser som en stor prestation! En dag i taget...

Jag var sååå sugen igår kväll, men jag tog min tallrik med fil och flingor, inget mer. Till saken hör att jag somnade i soffan sen, så det hjälpte ju såklart till! *skratt*

Av H Sr - 12 oktober 2007 09:21

Ringde till kära mor igår. Hon var inget pigg. Hade legat i feber och förkylning några dagar. Skulle stanna hemma idag också. De har tydligen varit däckade en efter en på hennes jobb.

Hon fyller år på söndag, så då ska vi åka över och fira henne. Hon önskade sig pengar/presentkort så hon kunde gå till frissan och klippa & färga håret. Så det blir väl att jag och mina syskon (bror & syster) lägger ihop pengar till det. Bättre att ge nåt som hon verkligen vill ha och har nytta av! :)


Ska ta med mig det jag köpt åt andra då. Köpte varsin Nebraska t-shirt till henne, syrran och farmor som de önskade sig. Handlade även lite kläder till en av syrrans flickor. Hon har inte varit hit och hämtat dem än, så jag tar väl med de då. Jättesvårt att köpa kläder till nån annan och speciellt en kräsen 15-åring! Vi får se om det duger...



Av H Sr - 12 oktober 2007 08:56

Somnade en stund i soffan igår kväll, så jag såg inte hela Labyrint. Vet inte riktigt vad jag tycker om det heller... måste nog se nåt mer program om jag ska fastna för den serien! Per Morberg är ju alltid bra i och för sig. Sådär äckligt sliskig ;)

Verkar ju vara en massa runtomkring också, man kan gå in på nätet och se extra avsnitt osv. Sånt har jag lite svårt för! En tv-serie är en tv-serie och inget annat...

Av H Sr - 12 oktober 2007 08:25

Fredag = ledig dag! Såå skönt. H jr och jag ska bara pajsa runt här under dan. Hon har ingen feber idag, men har lite skrällande hosta emellanåt. Det är väldigt grått och trist ute idag, blåser en del. Perfekt innedag!

Pojkarna har kommit iväg dit de ska, så vi har några timmar för oss själva :)

H jr håller precis på att stapla upp en hög med böcker som vi ska ta oss an! Överst i högen ligger "Var är rösten? sa Pulvret"... spännande värre! ;)


När M kommer hem från jobbet ska vi åka till en sportaffär som just nu har rea på skidor och sånt. Förhoppningsvis hittar vi det vi behöver till rimligt pris.

Annars har vi inga särskilda planer för dagen. Har lagt fram kycklingfiléer att tina, tänkte försöka hitta på nåt fredagsgott att göra. Vi får se hur det går! *skratt*

Av H Sr - 11 oktober 2007 20:44

Sitter och är sååå sugen på nåt gott. Visst kan det vara gott med en frukt eller en morot, men det är inte sånt gott som jag är ute efter! Nej, lite godis, ostbågar, lite kaffebröd eller nåt annat kletigt smaskigt skulle inte sitta helt fel!

Det är bara SÅ svårt att stå emot! Jag vet att det är värst i början, första dagarna, första veckan, sen blir det lättare. Suget avtar lite grann. Men varje stund är som en pina! Snacka om abstinens...

Jag ska i alla fall ta en tallrik med lättfil och flingor, det har jag redan planerat in. Och det ÄR gott, men jag vill ha MER!

Hej, jag heter Helén och jag är sockerberoende... finns det några sponsorer?? ;)

Av H Sr - 11 oktober 2007 20:29

Jag älskar mina pojkar över allt annat, men ibland kan de verkligen driva en till vansinne! SOM de kan retas. M jr följer efter H och ska vara med honom, eller bara retas. Då blir såklart H förbannad till slut och gör vad han kan för att bli av med honom. Tyvärr tar han ibland till lite hårdare metoder: kastar en kudde, slåss med en kudde, daskar i huvudet osv.

Försöker få de att förstå att man INTE ska slåss! De lyssnar en stund, men sen är det lika igen.


M jr är väldigt känslosam och speciellt när han är trött så tar han gärna till gråten. Och det är inget tyst litet snyftande heller, nej han skriker och gråter samtidigt! För minsta lilla ibland. Sånt kan driva mig till vansinne! Speciellt när H jr ligger och sover.

Jag vet inte hur många diskussioner vi har haft om det här, men det blir inte bättre. Vissa dagar är det ju såklart lättare att tacklas med sånt här, men ofta känns det som att man inte står ut. Detta käbblande, höjda röster, gråt och skrik. Och för vad?! Jo, för "han sitter och spelar", "jag vill se det, men han kollar på det där" osv.

Vad gör man??!

Av H Sr - 11 oktober 2007 19:48

Snubblade över ett blogginlägg som var så gripande! En mamma skriver om sin dotter som begått självmord. Vilken smärta, vilken sorg! Ofattbart... Vad driver en människa till att begå självmord? Hur kan man komma över gränsen och ta sitt eget liv?

Livet är så grymt ibland...

Av H Sr - 11 oktober 2007 19:31

Ikväll börjar en ny serie i TV4, Labyrint. Det har skrivits en del och visats reklam på tv:n, och det låter som att det blir en annorlunda serie. Det är ju en riktig storsatsning som det heter! Tja, man lär väl titta ikväll och se vad det är för nåt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards