Alla inlägg under oktober 2007

Av H Sr - 14 oktober 2007 20:00


Ja, så här ser det ut hemma hos oss just nu! M jr och H jr hostar i kapp. Det låter så himla jobbigt! Båda börjar bli lite snoriga också, så förkylningen är i full blom nu. Båda får stanna hemma imorgon, även M jr trots att han inte har nån feber. Jobbigt nog med sån här hosta!


H jr känns bra varm. Sitter i mitt knä och dricker välling. Sen ska vi ta tempen, borsta tänder och sätta på blöja innan det är sovdags. Sitt tjusiga nattlinne med Disney's prinsessor har hon redan hoppat i :) Förhoppningsvis kan både hon och M jr sova ok. Det brukar ju bli lite si och så när man har hosta.


Min farmor har sagt att varm mjölk med ingefära ska vara effektivt mot hosta. Jag har själv provat för några år sen, men jag vet inte om jag märkte nån skillnad. Är det någon som har nån bra huskur?

Av H Sr - 14 oktober 2007 18:18

  

Definitivt inget guld idag heller! Jag är helt ute ur matchen för tillfället, ligger sist i ligan på noll poäng... Inte kunde jag hålla mig när mamma dukat upp med hembakta kanelbullar, mördegskakor, glasstårta... Nejdå, jag var ju tvungen att smaka på ALLT! Varför kan jag inte svara på såhär i efterhand...


På vägen hem från kalaset gjorde jag ett stopp vid mataffären för några mindre inköp. Är sååå sugen på ostbågar och hade nog tänkt att köpa med mig en liten påse sånt också... men tur i oturen så fanns det inga! Snopen blev jag, men det blev ju min lilla räddning :)

De håller på att bygga om inne i mataffären och antagligen har de kört ner lagret på snacks m.m. för att slippa flytta runt allting. Tänk att det sammanföll med mitt besök... var det nån som visste att jag var så sugen?! ;)

Av H Sr - 14 oktober 2007 18:04


Så är man hemkommen från kalas hos lilla mamma. Det blev jag och M jr som åkte, han tyckte han kände sig så pass pigg att han ville följa med. Blev dock sämre medan vi var där, hostade mer och mer, så vi begav oss hemåt tidigare än vi hade tänkt.


Trevligt var det i alla fall. Syster och ett par syskonbarn var där, samt min farmor. Har inte träffat dem sen jag kom hem från USA, så jag hade lite utdelning av diverse presenter och andra saker.

Ena systerdottern har blivit tillfrågad att vara med och rida i Globen på Stockholm International Horse Show första helgen i december, kul!! Såklart så jobbar jag den helgen :(


Bilresan gick bra, även om det luktade liite emellanåt. Stannade flera ggr för att kolla så inget brann *skratt*! Glad var jag när vi kom hem utan några incidenter. Bilar... skönast vore om man klarade sig utan. Billigast med!

Av H Sr - 14 oktober 2007 10:28

 

  

Det blev definitivt ingen guldmedalj igår! :(  Morgonen började bra, med ordentlig frukost och allt, men från lunch så gick det bara utför...

Lunchen blev ju på McDonald's. Visserligen tog jag en sallad med grillad kyckling, men tillbehören (krutonger, ost, dressing, bröd) är väl inte de nyttigaste kan jag tro.

Blev även en godispåse på Willy's... till mitt försvar måste jag dock säga att det inte var lika mycket i den som det brukar vara! Men tom blev den till slut i alla fall. Trots att det inte alls var gott på slutet. Men det går ju inte att lämna en godispåse tom... eller?!


DESSUTOM... usch, det här blir ju nästan pinsamt! Dessutom så fikade vi när vi kom hem från innebandyn. Varför det? Tja, säg det! Köpte lite kaffebröd på Willy's och tänkte att vi kunde ha det lite mysigt när vi kom hem. Konstigt det där, att så fort man ska ha det lite mysigt så finns det något ätbart med i bilden! Varför blir det så?! Usch vad dåligt man mår sen... och så värdelös man känner sig...

Av H Sr - 14 oktober 2007 10:15

Idag är det verkligen grått och trist. Visserligen varmare än igår, men det är alldeles mulet och småregnar. Annat var det igår! Då var det strålande sol. Stannade på vägen hem från innebandyn och tog några höstbilder :)




Av H Sr - 14 oktober 2007 10:07

Klockan är redan efter tio, vart tog den här morgonen vägen?! H jr och M jr som är morgonpigga båda två var uppe före 7 och tittade på tv, så vi fick ligga och dra oss en stund. Sen blev det som vanligt en lång frukost. Tyvärr blev det inga ägg idag, som jag var så sugen på, för de hade gått ut. Ett tecken på att det varit för mycket på sistone!


Började titta på en film på TV4 igår kväll, The wedding date, som var rätt så bra. Tyvärr somnade jag sen, så jag såg bara halva ungefär. Typiskt! Men jag var så trött. Filmen handlade om en tjej som skulle flyga hem till England för sin systers bröllop och hade hyrt en manlig prostituerad som skulle låtsas vara hennes kille. Antar att det slutade med att de blev kära i varann på riktigt... *skratt*


Idag är som sagt lilla mors födelsedag - grattis, grattis! Tanken är att vi ska åka över dit på e.m och fira henne. H jr har dock feber idag med, så hon och M stannar definitivt hemma. M jr har ingen feber, men är förkyld. Båda har en otäck hosta.

H har tydligen planerat att träffa ett par kompisar, O och P, och spela Singstar och Guitar hero, så det är tveksamt om han heller följer med. Men jag ser det bara som positivt att han är med kompisar! Så det blir nog bara jag som ska åka. Lite läskigt känns det eftersom bilen luktade bränt igår...

Av H Sr - 13 oktober 2007 20:36

Dagen började tidigt, alldeles för tidigt för en ledig lördag! Gick upp 06:15 för att hinna klart tills det var samling för innebandyn vid halv 8. H jr hade feber, så hon och M stannade hemma, men vi andra åkte. Blev förvånad att M jr ville följa med, eftersom han tycker det är så tråkigt att se på innebandy. Men det var väl kanske shoppingen som hägrade... ;)


Vi åkte i karavan dit vi skulle och de som åkte först valde den minsta och krokigaste vägen. Inte vad jag skulle valt eftersom det var -7 grader imorse och bitvis lite småhalt. Dessutom hann det ju nätt och jämnt bli ljust ute plus att det är älgjakt! Men, men, det gick bra i alla fall!

Mindre bra gick det på matchen, de förlorade med 3-1. Men de var faktiskt värda nåt mer mål, de kämpade på bra. H var hyfsat nöjd med sin insats. Själv har jag himla svårt att bedöma, jag tycker alla är duktiga! :)


Efter matchen blev det lite letande i affärer efter en lämplig jacka till H. Sen kom han på att han absolut ville ha en väst istället. Jaha, så då letade vi efter en sån istället. Var in på flera affärer, men hittade ingen. Till slut fick jag syn på en snygg jacka och visade den. Det slutade med att han köpte den istället, helt plötsligt var den där västen bortglömd... ungar! *skratt*


Blev lite annat handlat också, bl.a presentkort till två systerdöttrar som fyllt år. Den ena fick på JC, den andra på en hästaffär. Blir säkert bra.

Köpte några varma tröjor till H jr också. Hade ett par rabattkuponger på Kappahl, så det passade ju bra.

Lunch på McDonald's och lite mera shopping innan vi for hemåt. När vi hade ca 1 mil kvar hem luktade det plötsligt bränt, så jag stannade bilen fort som attan. Luktade ännu värre utanför. Som tur är har jag en bror som är bil-mekaniker, så det blev ett telefonsamtal till honom och han ryckte ut på bara några minuter. Hittade dock inget speciellt fel på bilen, där och då. Det rykte inte nånstans, verkade inte vara fel på fläktar eller bromsar. Det enda han kunde komma på var om det kunde vara katalysatorn som delvis smält, så det täppt till röret... rena grekiskan för mig! ;)

Ska åka förbi hans jobb nån dag så han får kika närmare. Vi tog oss hem i alla fall och det luktade inget mer sen. Men man blir ju lite rädd att det ska börjar brinna eller nåt helt plötsligt!


M och H jr hade haft en mysig dag hemma verkar det som, med mängder av böcker *skratt*. H jr hade sovit middag 1½ timme och det brukar hon ju aldrig göra hemma annars, så det märks att hon inte är riktigt pigg. M jr har också varit hängig på e.m och kvällen, börjar bli lite förkyld. Så det är väl hans tur nu. Hoppas bara att han inte blir sjuk till nästa helg när han ska till Torsby!


M jr lekte en liten stund med en kompis när vi kom hem och vi andra spelade tärningsspelet "När och fjärran", ett av dem som H gillar bäst. Han är väldigt förtjust i att spela spel och det passar ju perfekt en ledig e.m när alla är lite halvsega! M vann... måste vara nåt fel på tärningarna! ;)

Snabb middag, varma köttfärssmörgåsar, och lite surfande på datorn, sen får det nog bli en stund i soffan innan det blir tidigt i säng. Trött men nöjd. Det var trevligt att få spendera en dag med bara pojkarna. :)



Av H Sr - 12 oktober 2007 22:17


I normala fall tycker jag väl att The Hives är sådär... Men den senaste låten, "Tick tick boom", tycker jag är riktigt skaplig! Helt klart har de en annorlunda stil och en egen attityd! Det är roligt med band som sticker ut lite. Sen är det ju inte fel att tro på sig själva... ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards