Alla inlägg under november 2007

Av H Sr - 23 november 2007 08:56

Ja, den kan man säga mycket om, men det var närmast insidan av den som jag tänkte på nu! Har ju tagit Omeprazol ett par dagar nu och visst, något bättre har det nog blivit, så det är ju skönt! Sitter dock just nu med illamående och ont i magen, men jag har nyligen tagit kapseln, så förhoppningsvis blir det bättre frampå dagen!

Så jag väntar med att ringa Vårdcentralen, få se hur helgen blir först. Blir det inte bättre än så här så ringer jag på måndag igen. Men det hoppas jag ju såklart att jag slipper! :)

Av H Sr - 23 november 2007 08:50

Ledig dag idag som sagt. De säger att det ska bli kallare frampå dagen och risk för halka, så H jr och jag ska ge oss iväg till grannkommunen snart, bara hon druckit upp sin O'boy...

Det var +6 grader när jag kom upp för en dryg timme sen, nu är det nere på +2... jag tycker INTE om att vara ute och åka när det är halt! Och nu är det ju så blött ute... nästan så man vill stanna hemma helt och hållet! Men det är skönt att ha handlandet gjort också.

Av H Sr - 23 november 2007 08:42

Nu är vinterkräksjukan här!! Ingen ankomst som man sett fram emot precis...

Två avdelningar på Södersjukhuset i Sthlm har fått stänga pga vinterkräksjukan. Tja, det är väl bara en tidsfråga innan någon på jobbet blir drabbad!

Det gäller att tänka på handhygienen i dessa tider! Det är ingen höjdare när patient efter patient blir drabbade. Jag minns ett år när jättemånga blev drabbade och de fick stanna på sina rum, personalen fick gå runt med matvagn m.m


När sen personalen blir drabbad så måste man (precis som alla andra borde) stanna hemma i minst 2 dygn efter senaste symtom, detta för att man inte ska smitta andra. Det är ju helt riktigt. Det jag inte kan förstå är varför man inte tar bort karensdagen för de som blir smittade genom jobbet?! Jag menar, om patienterna smittar mig så måste jag stanna hemma och förlora en massa lön?? Helknäppt tycker jag! Det är ju samma för de som jobbar i barnomsorgen också.

Vad tycker du, är det rätt att man ska ha en karensdag när man blir smittad på jobbet?



Av H Sr - 23 november 2007 00:12

Viktig information för er som följer Magnus Ugglas blogg!! Fr.o.m imorgon (eller idag blir det ju...) fredag flyttar han sin blogg till Aftonbladet. Dock skriver han i sin "gamla" blogg att han kommer att samköra dem ett par dagar. Kan man ana en oro att det inte kommer att funka i det nya boendet??! ;)

Av H Sr - 23 november 2007 00:00

Imorgon är ju ännu en ledig dag! Planerar att åka över till grannkommunen med H jr på förmiddagen och handla lite. Tänkte titta om jag hittar några nya panelgardiner till köket som vi kan ha till jul. Sen behövs det väl, som vanligt, fyllas på med lite mjölk och annat. En annan sak som står på listan är skumtomtar!! Nu börjar det bli hög tid att börja lägga upp ett lager med såna...


Inser mer och mer att det är dags att lägga in en högre växel vad gäller julen, det är ju bara drygt 4 veckor kvar!! Helt otroligt...

Förhoppningsvis kan vi få klart i förrådet över helgen. Sen, beroende på ork, kanske jag börjar sätta upp julgardinerna redan den här helgen. Jag jobbar nästa helg och under veckorna brukar det vara så mycket ändå. Ljusstakarna kanske får vänta en vecka till, det ser nog M till...


Det är i alla fall inga träningar och sånt imorgon, så det är ju lite skönt. Då kan man ta det lugnt och mysa hemma bara. Borde väl hitta på nåt gott till middag... får väl bli tacos om inte annat! :)

Av H Sr - 22 november 2007 23:40

Äh, vi kör en till på samma tema!! ;)

Jul
Av H Sr - 22 november 2007 23:36

Åh, så här skulle man ju ha det till jul!! *skratt*


Jul

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards