Alla inlägg under december 2007

Av H Sr - 19 december 2007 23:09

Nu är det officiellt - julledigheten har börjat!!! Som vanligt när man stressat på så fattar man inte att man ska vara ledig, men det ska bli sååå skönt! Börjar inte jobba igen förrän på nyårsdagen alltså, så hela 12 dagars ledighet att se fram emot :)


Det var väldigt lugnt på jobbet ikväll, vilket var precis vad jag behövde! Tänk att man får komma till jobbet och koppla av...

Schemat som chefen gjort såg riktigt bra ut! Ett par saker ville jag ändra dock och det lät inte helt omöjligt. Det tar sig ;)


Av H Sr - 19 december 2007 16:12

Fick precis ett svar från Telia ang. digital-tv:n att jag INTE kommer att få det före jul, leveransdatum 2/1 inlagt idag... frågan är ju om jag hade kunnat få det före jul om jag ringt tidigare?! Fy fan vad dåligt! Då ska man inte gå ut och lova sånt...

Av H Sr - 19 december 2007 16:06


Köpte ju nya lyktor på Coop för ett tag sen. De fick plats på byrån i hallen. Tände de för första gången igår kväll och så här fint blev det! Älskar ljus :)

Snart är det dags att tända mitt härliga Yankee Candle med juldoft!! Mmmm....

Jul
Av H Sr - 19 december 2007 16:04


Den här tomten bor hemma hos oss och nu har han fått komma ut ur garderoben... ;)

Jul
Av H Sr - 19 december 2007 15:51

Nu är jag färdig med utvärderingen av projektet!!! Tror jag.... Jag har ju aldrig gjort nåt sånt här tidigare och har väl egentligen ingen aning om hur man ska skriva och så, men jag visste vilka delar som skulle ingå. Nu har jag gjort så gott jag kan och sen är det upp till cheferna att avgöra om det duger eller inte... Men det är i alla fall en skön känsla att vara färdig!! Även om det blir kompletteringar så blir ju inte det förrän efter jul isåfall.


Det ska bli sååå skönt att slippa det här projektet nu!!! Visst har det varit delvis roligt och lärorikt, men alltför mycket strul för att det skulle vara riktigt kul och för att man ska känna sig nöjd med årets arbete...


Efter kvällens pass ska jag vara ledig ända till nyårsdagen (varför tog jag inte ledigt längre?!) och då går jag in och jobbar som "vanlig" sjuksköterska igen. Ska bli skönt! Inga kvällsjobb, inte så mycket övertid osv. "Bara" vanligt jobb!

Ska dessutom byta grupp att ansvara för och för min del ser jag bara positivt på det! Får ju dessutom jobba närmare min vän Å igen och det ska bli kul :)

Men visst är det med delad förtjusning som jag ser fram emot det nya året. Vi blir ju lite mer folk i och med att jag kommer tillbaka, men det fattas fortfarande folk. Risken är att det kommer att bli tufft! När man dessutom varit borta ett helt år som jag har varit, så tar det tid att komma in i alla rutiner igen - mycket hinner ändras på den tiden! Visst har jag jobbat mina kvällar och helger under tiden, men det blir ändå inte samma sak eftersom man då mest gör sånt som är akut osv. Har inte haft nån egen grupp att ansvara för och dagjobbet är ändå lite annorlunda med vårdplaneringar, läkarkontakter, provtagningar osv. Men det ska nog bli bra! :)



Av H Sr - 19 december 2007 15:48

Något svar från Telia angående digital-tv:n har jag ännu inte fått, trots att det är över 3 timmar sen jag mejlade... lite irriterande! Får jag inte grejerna innan jul blir jag inte glad kan jag säga!! Blir så förbannad när det inte hålls vad man blivit lovad.

Nån mer som har beställt?

Av H Sr - 19 december 2007 15:42

Efter mycket funderande och dividerande så har vi bestämt att M jr får gå till skolan imorgon. De ska ju vara hemma 48 timmar efter senaste symtom och det blir ganska exakt 48 timmar om han går till skolan imorgon.

Han är betydligt piggare idag och har ätit bra, så jag tror säkert han orkar. Hade han varit hängig hade jag inte släppt iväg honom.

Dessutom vill han sååå gärna gå, eftersom de ska ha julpyssel hela f.m Tydligen så är det bara han i klassen som varit sjuk. Jag förstår inte var han blivit smittad nånstans?! Men det kan ju i och för sig vara nån av oss andra som tagit med oss smittan hem utan att ha blivit sjuka själva. Det är verkligen lömskt med magsjuka!

Av H Sr - 19 december 2007 15:00

Ja, då måste du titta på den här :)

Jul

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards