Alla inlägg under december 2007

Av H Sr - 19 december 2007 10:12

Tja, det lutar nog mot det senare måste jag säga - TYVÄRR!! Just nu är det ju i alla fall lite vitt och fint med all frost som ligger på både tak och träd, men när jag tittade hur vädret ska bli framöver så ska det bli plusgrader på söndag. Ni ska se att dan före julafton smälter all frost och det blir grönt, grönt, grönt på julafton... är det verkligen för mycket begärt med en vit jul??!

Av H Sr - 19 december 2007 09:47

Fick tag på min chef och hon ordnade så att en kollega som skulle jobba 11-16 istället jobbar 11:30-16:30, så det var ju snällt! Hon tyckte också det var ett bättre alternativ än att behöva ta ut en vikarie....

Mitt schema höll hon på med, så det skulle jag få i e.m att titta på under kvällen. Spännande att se om hon lyssnat på mina förslag eller inte... ;)


Har suttit vid datorn hela morgonen och jobbat, känner att det svider i ögonen! Hoppas innerligt att det inte blir nån huvudvärk idag när jag ska jobba kväll, men jag måste sitta vid datorn hela dan... suck! Det är nästan så jag önskar att synen blev plötsligt sämre så jag kunde få de där glasögonen!

Av H Sr - 19 december 2007 09:43


Ysolla har en tävling på sin blogg! Du kan vinna denna juliga strumpa full av julklappar. Det kan väl aldrig vara fel?! Klart du ska vara med! Sista dag att tävla idag, så skynda er! :)

Av H Sr - 19 december 2007 09:34

Doping är ju ett stort problem inom idrotten och det är svårt att komma åt alla som håller på att fuska på det viset, tyvärr! Nu har Carolina Klüft föreslagit att man ska operera in ett datachip under huden på de aktiva (på en viss nivå), för att man ska kunna hålla koll på var de befinner sig och kunna testa dem när som helst. Ett annat alternativ är att alla aktiva ska ha en gps-sändare, typ på väskan... det låter lite vanskligt måste jag säga. Det är väl bara att ta en annan väska, eller?! Eller byta väska med varandra.

För att komma åt alla verkar ju det där med ett chip vara det bästa, men tänk att det verkligen ska vara nödvändigt!? Jag fattar inte att de som fuskar kan hålla på med sånt! Hur kul kan det vara att vinna en VM- eller OS-medalj när man vet att man inte gjort det av egen kraft?!

Nej, Klüfts förslag är nog inte så dumt! Vad tycker ni?

Av H Sr - 19 december 2007 07:44


Igår kväll tittade M och jag på Äntligen hemmas julspecial. Under tiden delade vi på en förpackning med Häagen-Dazs Cookie Dough Chip glass. Det var 10 kr rabatt på dem på ICA, så jag tänkte att vi kunde prova - de kostar över 40 kr annars för 0,5 liter!

Det var en väldigt god glass, men bitarna av kakdeg som fanns i var lite väl stora! Jag är ingen glassoman, men såna här annorlunda glassar med smaker och fyllningar tycker jag om.

Har ni provat nån av Häagen-Dazs glassar?

Av H Sr - 19 december 2007 07:36

I natt fick vi sova lugnt hela natten! Det var välbehövligt kan jag säga! Ingen annan har blivit dålig och M jr verkar rätt så pigg. Man blir ju rätt så trött och matt efter magsjuka, så det tar ju ett par dagar innan man är ok.


Ska jobba hela dagen med projektet idag, sista dagen!! Oj, det är mycket att klämma in... Ska jobba kväll som syrra från 15:30, men jag måste ringa chefen och fråga om jag kan börja 16:30 istället. Eftersom jag måste ha H jr hemma från dagis kan jag ju inte lämna barnen själva tills M kommer hem från jobbet.

Det borde väl inte vara omöjligt, alternativet är ju att jag vab:ar hela kvällen och då måste de ju ha in en vikarie.

Av H Sr - 18 december 2007 19:22

M jr mår riktigt bra! Har t.o.m ätit lite kvällsmat idag och har inte kräkts sen i morse. Så det verkar vara över för hans skull! :)

Själv har jag ont i huvudet för ovanlighetens skull... är nog en kombination av riktigt störd nattsömn och datajobb. Ska snart stänga av maskinen för dagen! Slappa framför tv:n och förhoppningsvis, om jag orkar, slå in resten av julklapparna.

Vad gör ni ikväll?


Av H Sr - 18 december 2007 19:21

Pappa ~35 och son ~3 står i kön och ska köpa godis och glass. När de kommer fram till kassan vill sonen ha en påse till sin glass och tar tag i en LHC-påse.
Pappan: Nej, du behöver ingen påse till glassen. Du kan ta den i handen.
Sonen (skriker): Men jag vill ha en påse!
Pappan (försöker tysta ner honom): Nej, det är fel lag.
Sonen (skriker, lite tystare): Men pappa, jag vill ha den här påsen!
Pappan (lite argt): Nu är du tyst, du får ingen LHC-påse. Det är ju fel lag. Jag trodde vi var överens om att vi inte håller på LHC!
Sonen: Meeeeen…
Pappan: Nu är du tyst! Fel lag har jag ju sagt!
Pappan och sonen betalar glassen och godiset och går hem utan påse.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards