Alla inlägg under december 2007

Av H Sr - 17 december 2007 14:05

M jr kom precis hem från skolan. Ett toabesök måste han hinna med innan vi sticker till biblioteket och ICA. Lägger upp fler bilder från Liseberg senare :)

Av H Sr - 17 december 2007 14:00

Här kommer lite fler bilder från Jul på Liseberg, när det blivit mörkt...


Spökhotellet Gasten var riktigt stiligt för en gångs skull! ;)


Ett vackert hus...


Ljus fanns det överallt. Folk med!


Flera träd lyste så här vackert! I bakgrunden ser man Lisebergstornet.


En teaterföreställning på skridskor hann vi se. Mysigt! Det var när vi skulle därifrån sen som det blev sån trängsel.


Härlig utsikt uppifrån Lisebergstornet!





Jul
Av H Sr - 17 december 2007 13:53

La ju upp lite bilder från vår helg i Göteborg, men än har det inte blivit några från Liseberg. Här kommer det lite...

Det började redan vid entrén, även om det är lite svårt att se eftersom det fortfarande inte var mörkt.



Skulle själv aldrig gå in där, men jag tyckte skylten var lite rolig :)


Såna här små bodar med försäljning av diverse saker fanns det både här och där.


En liten slalombacke för de små att prova åka i... kändes lite som ett stort reklamområde för Sälen!


En rad med kändisar hade fått pynta varsin gran, sen fick folk rösta på den de gillade bäst.


Det här var min favorit, bara för att den var så annorlunda! Det var Joe Laberos gran :)


En julkrubba i storformat!


Jul
Av H Sr - 17 december 2007 12:29


Köpte en ny julskiva idag när vi var och handlade, Peter Jöbacks "Jag kommer hem igen till jul". Julskivor kan man aldrig få för många av! Återstå att se (eller höra) hur det låter... nån som har en liten recension?

Jul
Av H Sr - 17 december 2007 12:11

Jaha, då var vi hemma från shoppingrundan igen. Mycket mat blev det, men ingen julskinka. Hade tänkt köpa Willys egen, för jag hade hört att den skulle vara fin, men de såg så himla grådassiga ut att jag ändrade mig! Så vi får se om det kan bli en vända till ICA i e.m för inköp av julskinka där istället.

Har plockat undan alla varorna och håller på att värma lite mat. Ibland är det skönt att ha rester! Potatis och kassler.


Har köpt två små saker till M i julklapp, men jag skulle vilja köpa något mer ordentligt. Nån som har nåt förslag?? Det är inte alla år vi köper något till varandra, det beror väl lite på ekonomin osv. Ibland köper vi något till alla, till hemmet och så. Men i år skulle jag så gärna vilja köpa nåt till honom. Tittade på ett par saker idag, men jag är inte helt säker...  Det är bara hans julklapp kvar!



Jul
Av H Sr - 17 december 2007 08:05

Vissa lägger ner betydligt mer tid på sina pepparkakshus än vad vi gör, det kan man ju snabbt konstatera när man tittar på bilder från Arkitektmuseets årliga pepparkakshustävling! Sen kanske det inte alltid blir finare... *skratt*

Jul
Av H Sr - 17 december 2007 07:56

Läser precis om en mamma och 9-årig dotter som omkommit efter att ha kört ner med bilen i en bäck. Usch, vilken fasa!! Jag har tänkt ibland på hur man skulle göra om man råkade sladda av vägen och hamna i vattnet. Jag skulle antagligen svimma av blotta chocken! Jag är rädd för djupa vatten där jag inte ser botten, så att sjunka med en bil vore verkligen ett mardrömsscenario!

Vad gör man? Försöker öppna dörren? Veva ner ett fönster?? Vattenmassorna trycker antagligen på så pass mycket att det inte går att rubba. Vilken panik!


Trots att hjälp kom så hann man inte i tid för att rädda den här mamman och flickan. Antagligen förvärrades det hela av att det var så kallt, men tänk att veta att de sitter där inne, flickan hade ropat på hjälp, och du står där utanför och bara VILL hjälpa, men det tar för lång tid... Sänder en tanke även till de som försökte hjälpa, de har det nog inte heller lätt nu!

Av H Sr - 17 december 2007 07:50

 


Det är ju dags att färga om håret, har en utväxt på ca 1 cm nu och det röda har blekts en del. Eftersom några av er tyckte jag skulle klippa mig först så har jag bestämt att gå den vägen. Ska klippa mig imorgon, så det får bli färgning på onsdag eller torsdag.

Har köpt en ny färg den här gången. Orkar inte hålla på med slingor osv., tänkte göra det själv den här gången. Så det fick bli Ädelmahogny. Lite svårt att se på bilden kanske.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards