Alla inlägg under december 2007

Av H Sr - 19 december 2007 14:53

Nyss var jag så himla uppstressad och uppskruvad, och visst, jag känner mig fortfarande stressad, men inte alldeles sprickfärdig längre! Satte mig och bloggade lite, fick lite annat att tänka på - ett utmärkt sätt att varva ner! Så att blogga kan verkligen vara rena terapin ibland...

Av H Sr - 19 december 2007 14:50


Nån som vet var man kan få tag på hallonmonin eller hallonsirap? Hittade nämligen det här receptet på hallonknäck. Det låter väl gott?! Har dock aldrig hört talas om vare sig hallonmonin eller hallonsirap... visserligen står det att man kan använda koncentrerad hallonsaft, men det vet jag inte heller om det finns på affären här hemma.

Av H Sr - 19 december 2007 14:39


Nu varnar Konsumentverket för att 4 nallar och mjukdjur är farliga för barn, trots att de var CE-märkta! Här kan du läsa mer om vilka nallar och mjukdjur det gäller.

Det är synd att man inte kan lita på varorna som säljs i butikerna. Det gäller verkligen att kolla alla leksaker själv innan man köper dem!


Av H Sr - 19 december 2007 14:35

Läste precis på Aftonbladet att handlarna i ICA-butiken i Uppsala lämnar sin butik. Helt riktigt! Hoppas bara att det är de som bär ansvaret och inte någon annan... så att man verkligen kommer åt den/de som är ansvariga menar jag och inte nån oskyldig får gå!

Av H Sr - 19 december 2007 14:26

Jag kan ju tala om att kombinationen sjuka barn och jobba hemma inte är någon hit!! Eftersom M jr var magsjuk har även H jr varit tvungen att stanna hemma från dagis. Igår gick det bra, för då var M jr så pass trött att han sov en hel del, så då kunde jag jobba rätt bra.


Idag?! Inte lika bra... Nu när han piggnat till så blir det en hel del tjafs och bråk, och mitt i allt detta ska jag försöka jobba. Ska dessutom vara klar med projektet idag är det tänkt, så jag känner en enorm press!!

Måste vara klar om jag ska kunna ta ledigt som jag tänkt. Vilket gör att jag sitter som på nålar, barnen tjafsar och jag får utbrott... Visst, jag hade kunnat ta vab, men då har jag inte hunnit färdigt med projektet istället!


Känner mig så uppskruvad och stressad just nu att jag var tvungen att få skriva av mig lite! Ska dessutom jobba kväll med början halv 5, innan dess måste jag hoppa in i duschen m.m Sängarna har jag inte ens hunnit bädda... som tur var hade vi rester av spaghetti och köttfärssås igår som vi bara kunde värma på till lunch. Men jag har inte haft tid att fixa nån matlåda till kvällen...

Hoppas, hoppas att det är skapligt lugnt på jobbet idag!! Känner blodtrycket skjuta i höjden när jag blir så här stressad, men idag är jag alltför uppskruvad för att kunna varva ner trots att jag försöker... hatar att känna såhär!


Dåligt samvete får jag förstås när jag skäller på barnen, vilket gör att man mår ännu sämre...

Dataproblem har jag haft också, så jag har fått installera om och greja, vilket inte gör saken bättre precis! Jag är ju så beroende av datorn med det här jobbet... men nu funkar det i alla fall, så tillbaks till skrivandet!


Av H Sr - 19 december 2007 12:54

Ja, det är ju den stora frågan - har vår drottning plastikopererat sig eller inte? Själv tror jag att hon har gjort det, det ser ju lite konstgjort ut när hon ler och så...


Jag har lite svårt att förstå den här hysterin med skönhetsoperationer faktiskt. Det ska lyftas här och där, sprutas in botox m.m Allt för att se så ung och fräsch ut som möjligt. Är det fult att bli gammal, eller?!

Ok folk som har blivit brännskadade, tjejer med stor och tung byst som har ont i ryggen osv. Men att bara göra det för att förbättra sig lite, för att det ska vara så... det skulle jag själv aldrig kunna göra!

Det är inte konstigt att skönhetsidealen är så skeva som de är nu för tiden. Man duger inte om man inte ser ut som alla blonderade långhåriga storbystade smala bimbosar som dykt upp som flugsvampar i detta avlånga land! (Sorry, lite ironiskt!)

Vad ger det för signaler till små tjejer??


Av H Sr - 19 december 2007 12:47

Ja, så har farhågorna besannats! Det var alltså inte bara de där 4 ICA-butikerna i Stockholm som har fuskat med köttet, utan nu har även en butik i Uppsala upptäckts! Butiken har nu förbjudits att märka och paketera kött bestämdes det igår f.m Fortfarande på e.m såldes kött man paketerat själva! Och det värsta av allt, handlaren själv hade varit med på ICA:s stormöte i Stockholm förra veckan!! Hur kan man vara så korkad??

Jag hoppas verkligen att man får till fler och strängare kontroller av ALLA handlares kötthantering - tror ju inte att det bara är ICA-butiker som pysslar med sånt här tyvärr...

Av H Sr - 19 december 2007 12:43

Beställde ju digital-tv från Telia i början av månaden, fick ett erbjudande på mejlen. Än har inget dykt upp, fast de lovade att det skulle komma före jul. Bara två postdagar kvar, så jag tänkte att det är bäst att ringa och stöta på. Pratade med en tjej som endast kunde bekräfta att visst hade jag beställt och då borde det ju komma fram... hm, kändes inte som att det var mycket att lita på! Hon rådde mig att skicka ett mejl till Telia, så att det hamnade i rätta händer, antingen imorgon eller på fredag. Hallå?! Fredag är sista postdagen före jul, mycket det hjälper att höra av sig då... Så jag har skickat ett mejl redan nu. Blir intressant att se om man får nåt svar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards