Alla inlägg den 2 februari 2008

Av H Sr - 2 februari 2008 17:45

Är fortfarande inte klar med bilderna, det tog en himla tid! Få se hur det går att skicka de via nätet sen...

Båda grabbarna har kommit hem. M jr och hans kompis H dök upp på eftermiddagen när de tröttnat på att åka snowracer. H kom hem för en liten stund sen, även de hade haft kul. Men nu är det dags att kura inne resten av kvällen! :)


M, jag och H jr var till affären och köpte lördagsgodis m.m Snart ska vi värma på middagen och därefter blir det kanske lite tv. Enligt mitt tycke och smak inte så mycket att titta på, men jag tror att de andra är lite inne på att se Harry Potter. Den har jag redan sett. Kanske får bli lite tv via nätet för min del istället, några avsnitt av "Brothers & Sisters" kanske?!

Av H Sr - 2 februari 2008 15:26

Någon bio blir det inte idag. Dels är barnen utflugna, men sen ger vi oss inte iväg över till grannkommunen i det här vädret för att kika på film. Imorgon är det ju skidtävling och innebandymatch, så då går det inte heller. Nåja, den kommer säkert igen sen...

Av H Sr - 2 februari 2008 15:14

Men fy vilket ruskväder det blev helt plötsligt! Det blåser och snöar som bara den! Det går väl knappast att åka pulka i det här vädret...

Vi håller oss inne.


M tittar på slutet av Beck-filmen vi såg igår, han hade tydligen somnat ifrån, så han såg inte sista delen. Själv håller jag på att lägga tillbaka en massa bilder i datorn som jag bränt på skivor, jag ska framkalla. Det kommer att ta hela natten att skicka in alla dessa bilder... ;)


Medan jag väntar på att bilderna laddas in från skivorna, så passar jag på att läsa lite för H jr. Det tackar hon inte nej till :)

Av H Sr - 2 februari 2008 14:56

Nu snöar det igen. Temperaturen har också krupit ner under nollstrecket, så jag kan tänka mig att det blir riktigt halt på sina ställen ikväll! Såg att det varnas för just halka på diverse sidor, bl.a på Aftonbladet. Så ta det lugnt om ni ska ut i trafiken!


Av H Sr - 2 februari 2008 14:50

M jr tog med sig snowracern och stack hem till sin kompis H, de skulle till parken och åka. Strax därpå kom H:s ett par kompisar och hämtade honom, de skulle upp till skidbacken/pulkabacken och åka lite. Så nu är vi bara tre igen, precis som igår! Känns riktigt lyxigt!


Missförstå mig inte, jag älskar mina barn och de får vara hemma hur mycket de vill, ha kompisar hemma osv. Men ibland är det bara sååå skönt när man får ha det lite lugnt och tyst en stund, utan att det är dags att lägga sig för natten!


Det är ju kul för H jr att få ha mamma och pappa för sig själv en stund också! Få se om vi spelar lite spel med henne eller nånting. Just nu håller hon på och leker med en ballong...

Av H Sr - 2 februari 2008 14:46


Puh, nu är jag mätt! Lunchen är avklarad, blev lite senare än tänkt, för jag upptäckte att det var slut på både paprikapulver och vitlök - sånt där som alltid brukar finnas hemma! Så M fick köpa med sig det hem efter jobbet.

Sen blev det efterrätt, som vi nyss har tryckt i oss. Gino - jättegott! Både M jr och H försvann, så vi andra fick desto mer ;)

Nu klarar man sig nån timme i alla fall!


Av H Sr - 2 februari 2008 14:26


Sugen på kladdkaka? Här hittar du recept på en rad smaskiga bakverk! Man blir ju nästan sugen på att baka lite.... ;)

Av H Sr - 2 februari 2008 11:03

Nej, nu ska jag ta och hoppa in i duschen. Hoppas att det finns lite varmvatten kvar efter H:s dusch bara... ;)

Sen är det väl dags att börja med lunchen.


Ha en bra dag! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards