Alla inlägg den 4 februari 2008

Av H Sr - 4 februari 2008 14:29

Hm, M jr har fortfarande inte dykt upp! Han slutar skolan 13:30 och brukar oftast vara hemma runt 14:15. Han gör sig väl ingen brådska och dessutom är det sällan de slutar exakt när de ska. Ska man sen ta på sig termobyxor m.m så är det klart att det tar en stund extra.

Men nu är klockan 14:30 och än syns inte röken av honom?! Jag ger honom några minuter till, sen måste jag nog gå och möta honom...

Av H Sr - 4 februari 2008 14:21

Ibland blir det bara så fel.... *skratt*

Av H Sr - 4 februari 2008 14:12

Som jag skrivit tidigare är M jr väldigt inne på det här med längdskidor just nu. Han tycker det är roligt både att träna och tävla. Nu har det ju inte blivit så många tävlingar med tanke på vilken vinter det har varit, men nu när snön äntligen har kommit vill han komma ut på lite tävlingar.


I helgen är det tävling här hemma, på lördag. Sen på söndag finns det en tävling ca 10 mil norrut, som han verkar intresserad av att åka. Själv jobbar jag hela söndagen, så jag kan inte följa med. Det blir M som får ta det isåfall, men det brukar han inte ha nåt emot. Det här med skidor intresserar även honom.


Han fick pengar när han fyllde 40 i höstas, som han skulle använda till nya skidor. Bindningen på hans gamla har gått sönder, så de går inte alls att åka på. Tyvärr har han fortfarande inte kommit iväg och köpt några nya skidor. Vädret har väl inte varit så inspirerande kan jag tro, men jag har sagt till honom att passa på, rätt var det är finns det en massa snö och då har du inga skidor... just det, nu finns det en hel del snö, men inte kan han åka nu - han har ju inga skidor! *skratt*

Tänk att de aldrig lär sig att lyssna... ;)

Av H Sr - 4 februari 2008 14:06

H jr sitter och äter lite russin, medans hon fascineras över ett timglas! H köpte ett på Naturhistoriska muséet en gång (tror det var där) när de var på resa med fritids en sommar. Blå sand är det i och H jr verkar tycka att det är väldigt spännande och intressant att följa sandens väg ner genom timglaset... *skratt*


Det är fascinerande hur de mest enkla saker kan fånga ett barns intresse! Ofta är det ju saker som redan finns hemma som är roligast och inte leksaker. T.ex kastruller, slevar, kläder, böcker...

Tyvärr tror jag att de flesta barn har alldeles för mycket saker! Ibland kan det vara svårt att hitta på nåt att göra, bara för att man har för mycket att välja mellan. Det är nog bara bra för barn att få ha lite tråkigt emellanåt och inte bara få allt serverat. Jag tror att det stimulerar fantasin desto mer!

Vad tror ni?

Av H Sr - 4 februari 2008 14:03

Ikväll har vi ingen film att titta på. Men jag tänkte se andra delen av "Om ett hjärta", som började förra måndagen. Sen kan man ju alltid se nåt mer avsnitt av "Brothers & Sisters" förstås!

Man blir riktigt bortskämd av att kunna se avsnitten precis när man vill, utan att behöva vänta till veckan efter eller vänta på nästa säsong!


Min vän Å funderade lite över vad hon skulle titta på härnäst, hon har också klarat av alla avsnitt av Grey's, och snart "B&S" med. Jag tipsade henne om "One Tree Hill" som jag tycker är bra. Själv har jag ingen aning om vad jag ska ta mig an efter "B&S"... nån som vet nån bra serie?

Av H Sr - 4 februari 2008 14:00

Imorgon blir det en sån där dag när man ska lyckas klämma in så mycket som möjligt på kort tid... jobbar till 15:30, så barnen ska hämtas senast kl.16 Halv fem ska H jr vara hos tandläkaren. Sen ska det ätas middag och M jr ska på skidträning kl.18

Desto större anledning till att göra ingenting idag! ;)

Av H Sr - 4 februari 2008 13:13

Efter läkarbesöket skjutsade H jr och jag upp M till jobbet, sen har vi ätit lunch, hängt tvätt, startat en ny maskin och laddat diskmaskinen. Om mindre än en timme kommer M jr hem, få se om det blir en vända till skidstadion då. Det är ju riktigt fint väder ute, så det vore ju lite trevligt! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards