Alla inlägg den 4 februari 2008

Av H Sr - 4 februari 2008 13:11

Ja, det kan jag verkligen göra! Läkarbesöket gick jättebra och jag hade ingenting att vara orolig för. Min doktor bevisade återigen att hon är väldigt förstående!!

Det känns så himla skönt att ha det avklarat! Det är inget allvarligt, men stort nog för mig, så det känns skönt att nu vara en bit på väg :)

Av H Sr - 4 februari 2008 10:41

Duschad, sminkad, fixad och klar. Sitter nu bara och väntar på att M ska komma hem, så ska jag åka till vårdcentralen sen... är så nervös att jag mår illa! Har nog målat upp värsta scenariot i huvudet :(

Av H Sr - 4 februari 2008 09:47

Sagostund har vi haft, 7 böcker blev det. Alltifrån "Prinsessan Tilda" till "Ingrid och Bassiluskan"! ;)

H jr sitter och äter lite vindruvor (en riktig favorit!) och själv ska jag starta en maskin med tvätt innan jag hoppar in i duschen. M tar lite kompledigt medan jag ska till doktorn.... nu är jag riktigt nervös!

Av H Sr - 4 februari 2008 09:10

Sitter och funderar på vad vi ska äta här hemma idag... Till lunch blir det rester från gårdagen för H jr och mig, då åt vi Chilifisk med cashewnötter, kanongott!

Men middag då?! Hm... i skolan får de makaroner och korv idag, så varken pasta eller korv ska det vara. Fisk åt vi igår... Kassler kanske?! Ja, det kan det nog få bli.

Av H Sr - 4 februari 2008 08:55


M och jag tittade på den sista Beck-filmen igår kväll, "I Guds namn". Nu har vi sett allihop. Känns lite trist, för de är så himla bra! Den här var dessutom lite annorlunda tycker jag, våldet drabbade ju dem själva...

Postar filmerna till Lovefilm idag, så får vi ett par nya på onsdag troligtvis. Få se vad det kan bli nu när vi inte har några Beck-filmer kvar på listan.

Av H Sr - 4 februari 2008 08:52

Den här veckan jobbar jag tisdag-torsdag och sen lördag-söndag. Inte så kul att jobba helgen, men men... Jag gillar verkligen inte det här med att jobba 2 helger av 5 istället för var tredje helg som vi hade tidigare. Det känns verkligen att man jobbar fler helger! I och med att vi är helt ensamma i tjänst på helgerna så blir det oftast ganska tuffa pass.

Men enligt chefen måste det vara så här för att få ihop schemat. Vi är dessutom bara 5 personer som delar på helgerna. Tre kollegor har inga helger alls, vilket innebär att det blir desto mer för oss andra...

Av H Sr - 4 februari 2008 08:51

H jr klagade ju på ont i halsen igår kväll. Inatt vaknade jag av att hon hostade och snorade lite, men nu på morgonen verkar hon helt ok. Förhoppningsvis blir det inget mer av det! Nu har hon ju varit ledig 4 dagar, så hon längtar till dagis imorgon :)

Av H Sr - 4 februari 2008 08:45

Idag ska jag på besök till min doktor. Är alltid så himla nervös när jag ska dit! Vet inte riktigt varför, för jag tycker ju att hon är jättebra och förstående. Tror att det sitter i från min förra doktor, som jag inte alls hade samma förtroende för. Jag kände mig aldrig riktigt trodd på nåt vis, vilket ju är jättejobbigt!


Så idag är jag himla nervös för att min nuvarande doktor inte heller ska tro mig, ge mig en klapp på huvudet osv. Jag hoppas att hon är på bra humör och att hon inte är alltför stressad... eftersom man träffar doktorerna på vårdcentralen även i jobbet, så vet man ju hur de kan vara! Nu har hon aldrig betett sig så mot mig när jag varit där som patient, men oron sitter ändå i.

Jag har väl alltid haft den där känslan att man inte ska vara till besvär, det är nästan så man vill be om ursäkt för att man tar upp deras dyrbara tid...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards