Alla inlägg den 8 februari 2008

Av H Sr - 8 februari 2008 11:10

Har precis pratat med gubben och vi försöker få ledigt båda två den där torsdagen på sportlovet. Det är skönt att få vara ledig en vanlig vardag tillsammans, det händer inte ofta.

Så jag har lagt in om semester, återstår att se om den blir beviljad... 

H jr behöver då bara vara på dagis måndag och fredag den veckan, M jr slipper fritids hela veckan. Skönt när det går att lösa!

Av H Sr - 8 februari 2008 10:53

Jobba ska jag göra i helgen, lördag kväll och söndag på dagen. Är sen ledig på måndag. Helgjobb känns aldrig kul, men det är skönt att det är en kort helg i alla fall. Hoppas bara att arbetsuppgifterna fördelas jämnt, så inte jag har allt kvar när jag kommer på lördag kväll...


Funderar förresten på om jag ska ta semester en dag på sportlovet. Jag slutar 12 två dagar och då kan ju grabbarna vara hemma själva. Ja, H klarar sig ju själv en lång dag med, men jag vill inte att M jr ska vara själv långa dagar riktigt än.

Ett kvällspass har jag den veckan, då jag börjar 15:30 och då skulle M försöka sluta en timme tidigare. Sen är det torsdagen, då jobbar jag 8-14:30. Från början hade vi tänkt att M skulle vara ledig, men jag funderar på om jag ska vara hemma istället/också. Kan vara skönt att vara lediga tillsammans!

Av H Sr - 8 februari 2008 10:48

På onsdag är det friluftsdag för båda killarna. M jr:s skola har skiddag, så de ska åka skidor upp till skidstadion, vilket ju är en helt perfekt dag i M jr:s ögon!! *skratt*

Vad H ska göra har jag inte fått riktigt klart för mig. De hade flera olika aktiviteter att välja bland: längdskidor, slalom, simning, promenad och innebandy tror jag det var.


M jr hade med sig en lapp hem, där man som förälder skulle fylla i om man kan hjälpa till att skjutsa upp och hämta hem barnens väskor. Det blir ju lite tungt för dem att ha stora ryggsäckar på sig under skidturen. Jag jobbar kväll den dagen, så visst ställer jag upp på det. Jag var med förra året också och det var inte speciellt betungande.

När det ska skjutsas på morgonen är ju H jr fortfarande hemma, så då kan hon få passa på att åka lite skidor när vi lämnar väskorna uppe vid skidstadion. :)

Av H Sr - 8 februari 2008 10:43

H jr är duschad, tvättad, insmord och klar. Ligger nu under filten och myser framför tv:n. Själv borde jag också hoppa in under vattenstrålen, men orken har inte infunnit sig ännu...


Någon tidning har vi inte sett till ännu. Det blir väl snarare en kvällstidning idag, än en morgontidning!

Det går väl ingen nöd på mig i och för sig, men det är ju trevligast att läsa den direkt på morgonen.


Sitter just nu och klurar på vad vi ska äta till lunch... till middag blir det tacokyckling i alla fall. Kanske skulle man vara så slö att man bara värmer på lite färdig fiskgratäng till lunch?! Majs har H jr beställt och det kan man ju ha till :)

Av H Sr - 8 februari 2008 10:15


Har ju letat efter nån ny serie att följa via nätet, nu när jag uttömt alla avsnitt av Grey's och B&S. Snubblade över "Gossip Girl", som jag vet nyligen har börjat på Kanal 5. Tittade på första avsnittet igår. Det gick rätt segt, men förhoppningsvis går kommande avsnitt lättare att titta på. Nån som följer den serien?

Av H Sr - 8 februari 2008 10:12

M jr gick och funderade på en knivig fråga här på morgonen. Heter det att ett lejon är rädd eller ett lejon är rätt? ;)

Av H Sr - 8 februari 2008 10:08

Sagostund har vi haft här på morgonen, diskat har vi gjort, tvättmaskinen går för fullt och just nu sitter H jr i badet. Vi pajsar bara runt här på förmiddagen och tar det lugnt, känns som att det behövs. Få se om vi pallrar oss ut en sväng också, solen skiner ju faktiskt idag - fantastiskt! ;)

Av H Sr - 8 februari 2008 09:25


Årets bokrea startar 26 februari, det är inte långt kvar! Katalogerna borde väl snart dimpa ner i brevlådan.

Brukar ni handla på bokrean? Förbeställer ni böckerna eller hör ni till den trogna skaran som hänger på låset när bokhandeln öppnar?


Själv har jag aldrig varit där mitt i natten eller kl.6 på morgonen när de öppnar, men jag har varit där ganska tidigt ibland. De senaste åren har jag dock förbeställt vissa böcker, det är ju himla smidigt.


Jag brukar passa på att handla några böcker till mig själv, men mest är det nog barnböcker vi brukar köpa på oss. Ibland någon kokbok eller så. Vad brukar ni vara ute efter?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards