Alla inlägg under februari 2008

Av H Sr - 13 februari 2008 13:46

Magnus Uggla tillkännager på sin blogg att han slutar med just det, att blogga. Frågan är om det verkligen är sant eller om det bara är ett typ PR-trick eller nåt... vad tror ni??

Av H Sr - 13 februari 2008 13:37

Eftersom det står att man ska vidarebefordra det här (taget från Anna) så gör jag väl det... ;)


"Olny srmat poelpe can raed tihs.
I cdnuolt blveiee taht I cluod aulaclty  uesdnatnrd waht I was rdanieg. The phaonmneal pweor of the hmuan mnid, aoccdrnig  to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht oredr the ltteers in a wrod are, the olny iprmoatnt tihng is taht the frist and lsat ltteer be in the rghit pclae. The rset can be a taotl mses and you can sitll raed it wouthit a porbelm.. Tihs is bcuseae the huamn mnid deos not raed ervey lteter by istlef, but the wrod as a wlohe. Amzanig huh? yaeh and I awlyas tghuhot slpeling was ipmorantt! if you can raed tihs psas it on!!"


Tänk att jag är smart!?! :)

Av H Sr - 13 februari 2008 13:29

Lite bilder från skiddagen idag...


M jr övar på att åka utan stavar.


När man åkt skidor hela förmiddagen är det gott med lite fika :)


Skidorna fick sig också en liten paus ;)


H jr tycker att det är dags att packa ihop och åka till dagis! ;)


Spåren var bra på de flesta håll, men det var halt på sina ställen.


Av H Sr - 13 februari 2008 13:08

M jr klagade på ont i halsen när jag hämtade honom. Hoppas bara att det inte är nån förkylning på gång... annars verkar det vara mycket sånt nu. Men några basilusker göre sig icke besvär hemma hos oss! ;)

Av H Sr - 13 februari 2008 13:04

Nu är vi hemma igen. Har handlat, hämtat M jr och sen så har vi + H just fikat. H kom hem precis när vi hade lastat ur alla skidor. Han hade haft en jättebra dag, extra nöjd var han med tiden, han fick ju sluta 3 timmar tidigare idag! ;)


De hade bara varit två lag på innebandyn och H var den enda från 7:an! Det är starkt gjort tycker jag, han har valt aktivitet utifrån vad han ville och inte efter vad alla kompisar valt.

Jag frågade om han inte kände sig utanför, när det bara var 8:or och 9:or i övrigt (blandat med tjejer och killar), men icke. Själv minns jag hur gärna man ville ha åtminstone EN kompis med sig...

Var tvungen att tala om för honom att jag tyckte det var starkt gjort, både att välja utifrån eget tycke och sen vara ensam sjua.


Nu är det kö till duschen! Trodde att H skulle ha duschat där, men han hade väl för bråttom hem! ;)

Av H Sr - 13 februari 2008 11:24

Men gud vilken härlig dag det har varit hittills!!! :) Strålande sol och klarblå himmel, ingen vind att tala om. Perfekt väder för en friluftsdag!!

När jag och H jr kom till skolan imorse (M jr gick med en kompis) så hade en annan mamma redan skjutsat upp alla väskor. Hm, hade man vetat det hade man ju inte behövt stressa på som vi gjorde...


Skolbarnen promenerade upp till skidstadion som sagt, så vi körde om dem när vi åkte upp, H jr och jag. H jr hann åka skidor en stund innan alla stora barn kom upp. Fast det avskräckte inte henne, hon brydde sig inte nåt i att det kom stora tjejer och killar i spåren framför och bakom ;)


2½ timme hann vi vara där innan det var dags att skjutsa H jr till dagis. Då var hon ganska trött, så vi får se om det kan bli en sällsynt middagslur idag! Jag hade packat med matsäck åt oss alla tre, så vi kunde stå i solen och mysa. Hur skönt som helst!!


Emellanåt fick man rycka in när det var nån som tappade skidorna osv. Några fröknar åkte skidor med barnen, några grillade korven och sen fanns det ju några som mest stod och pratade med varandra som det såg ut....

Nåja, barnen såg ut att ha kul i alla fall. Det här var ju bara förskoleklass och lågstadiet, så än har det inte blivit töntigt med skidåkning ;)


M jr hade med sig både skateskidor och klassiska, men så länge jag var kvar åkte han bara skate. Runt, runt... med stavar, utan stavar, uppför backar, nerför backar. Fascinerande vilken ork han har!

Han åkte på i sin egen takt för sig själv och verkade inte bry sig ett dugg i vad de andra höll på med...


Jag är bara hem en sväng och äter, ska strax åka upp dit igen. Måste hinna med ett besök på ICA också, antingen före eller efter. Tänkte bl.a köpa lite fika, så jag och grabbarna kan mysa lite innan jag går till jobbet. H visste inte när han skulle sluta, men jag antar att de kör någon slags turnering, så han kommer väl lite senare antar jag.

Av H Sr - 12 februari 2008 19:33

Åh vad jag blir irriterad på våran tv!! Bilden blir så himla dålig emellanåt, det blir som röda skuggor runt allting. Folk blir alldeles röda i ansiktet osv. Det är så här av och till, men nu har det blivit värre. Om man ändrar bildinställningen (finns olika som sport, standard, favorit osv) så blir det bättre en kort stund, men sen är det lika igen.


Tv:n är inte mer än kanske 6-7 år och det här har varit ett tag. Man tycker ju att den borde hålla några år till. Dessutom är ju felet inte nytt. Kan det kanske vara nåt med bildröret?!

Av H Sr - 12 februari 2008 18:51

Äta ute

Hur ofta äter du mat ute?

Det blir inte så ofta. När vi är till storstan och handlar eller i nåt annat ärende äter vi ute, det blir kanske en gång i månaden högst.

Vad/vart äter du då helst?

Vart jag helst äter och vart jag verkligen äter är inte alls samma sak!! ;) Fick jag välja skulle jag gå på nån vanlig restaurang, men det blir nästan alltid Max eller McDonald's eftersom barnen är med 99% av gångerna. Med 3 barn är det ju inte så billigt att äta ute...

Vad har du på din favoritpizza?

Ost och skinka. Nån gång tonfisk.

Provar du ofta nya ställen/maträtter, varför/varför inte?

Nya ställen blir det inte ofta, eftersom jag inte äter ute så ofta. Nya maträtter blir det då och då, men mest när jag lagar maten själv.

Går du ofta på café och fikar, vad?

Nej, det händer bara några gånger per år. Vi brukar mest köpa med oss kaffebröd hem och fika.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards