Alla inlägg under februari 2008

Av H Sr - 4 februari 2008 09:10

Sitter och funderar på vad vi ska äta här hemma idag... Till lunch blir det rester från gårdagen för H jr och mig, då åt vi Chilifisk med cashewnötter, kanongott!

Men middag då?! Hm... i skolan får de makaroner och korv idag, så varken pasta eller korv ska det vara. Fisk åt vi igår... Kassler kanske?! Ja, det kan det nog få bli.

Av H Sr - 4 februari 2008 08:55


M och jag tittade på den sista Beck-filmen igår kväll, "I Guds namn". Nu har vi sett allihop. Känns lite trist, för de är så himla bra! Den här var dessutom lite annorlunda tycker jag, våldet drabbade ju dem själva...

Postar filmerna till Lovefilm idag, så får vi ett par nya på onsdag troligtvis. Få se vad det kan bli nu när vi inte har några Beck-filmer kvar på listan.

Av H Sr - 4 februari 2008 08:52

Den här veckan jobbar jag tisdag-torsdag och sen lördag-söndag. Inte så kul att jobba helgen, men men... Jag gillar verkligen inte det här med att jobba 2 helger av 5 istället för var tredje helg som vi hade tidigare. Det känns verkligen att man jobbar fler helger! I och med att vi är helt ensamma i tjänst på helgerna så blir det oftast ganska tuffa pass.

Men enligt chefen måste det vara så här för att få ihop schemat. Vi är dessutom bara 5 personer som delar på helgerna. Tre kollegor har inga helger alls, vilket innebär att det blir desto mer för oss andra...

Av H Sr - 4 februari 2008 08:51

H jr klagade ju på ont i halsen igår kväll. Inatt vaknade jag av att hon hostade och snorade lite, men nu på morgonen verkar hon helt ok. Förhoppningsvis blir det inget mer av det! Nu har hon ju varit ledig 4 dagar, så hon längtar till dagis imorgon :)

Av H Sr - 4 februari 2008 08:45

Idag ska jag på besök till min doktor. Är alltid så himla nervös när jag ska dit! Vet inte riktigt varför, för jag tycker ju att hon är jättebra och förstående. Tror att det sitter i från min förra doktor, som jag inte alls hade samma förtroende för. Jag kände mig aldrig riktigt trodd på nåt vis, vilket ju är jättejobbigt!


Så idag är jag himla nervös för att min nuvarande doktor inte heller ska tro mig, ge mig en klapp på huvudet osv. Jag hoppas att hon är på bra humör och att hon inte är alltför stressad... eftersom man träffar doktorerna på vårdcentralen även i jobbet, så vet man ju hur de kan vara! Nu har hon aldrig betett sig så mot mig när jag varit där som patient, men oron sitter ändå i.

Jag har väl alltid haft den där känslan att man inte ska vara till besvär, det är nästan så man vill be om ursäkt för att man tar upp deras dyrbara tid...

Av H Sr - 4 februari 2008 08:32

God morgon! Måndag morgon och för mig innebär det idag en ledig dag, skönt :)

Snön ligger fortfarande kvar, men tyvärr är det där vackra vita på träden borta. Det måste ha töat under natten. Men det ser ut som att det ska komma mer snö i veckan!


Grabbarna har gått till skolan. H jr och jag har ätit frukost och bäddat. Få se vad vi tar oss för idag. Ev. åker vi upp till skidstadion när M jr kommer hem från skolan, då blir det skidåkning för båda.



Av H Sr - 3 februari 2008 19:34


Imorgon måste jag försöka komma mig för att boka tid för klippning. Tänk att det ska vara så svårt att komma ihåg!! Det bästa är ju när man bokar en ny tid på en gång, men sist jag var dit hade jag inte fått mitt nya schema och kunde därför inte boka upp mig.

Det blir 6 veckor sen jag klippte mig i veckan, så nu börjar det bli dags. Man brukar få tid ganska snabbt hos min frisör, så det är ju bra! Har köpt hem mer hårfärg också, som jag tänkte ha i efter klippningen. Det röda bleks ganska snabbt tycker jag.

Av H Sr - 3 februari 2008 19:21


Syster T i Nebraska blev opererad i handleden i torsdags. Allt verkar ha gått bra, hon går på smärtstillande var 4:e timme och släkten turas om att komma hem med mat. Det är ju lite svårt att laga mat med en hand... här skulle man väl tycka att karln fick stå för maten i ett sånt läge, men hennes make K är nog inte så hemma i köket... T gör allt därhemma och det mesta med barnen också måste jag säga. Han tycker det är jobbigt när han måste hämta eller lämna barnen hos dagmamman/skolan!

Så nu när hon har brutit handleden så turas släkten om att komma med kvällsmat varsin kväll... Till saken hör att T också jobbar och dessutom pendlar ca 1½ timme enkel väg två dagar i veckan.


Missförstå mig inte, K är en jättetrevlig och snäll kille, han jobbar hårt i ett eget byggföretag och jobbar ofta även på helgerna. Men ibland har jag lite svårt för den här synen att det är kvinnan som ska sköta barnen och hemmet.

Syster K och hennes man J är betydligt mer jämställda på det viset, han är väldigt hjälpsam och hämtar/lämnar ofta lille Z hos dagmamman. Men många där borta lever fortfarande efter att mannen är den som bestämmer, den som ska få mat först och den som inte behöver göra något hemma, även om det blir allt vanligare bland yngre att man hjälps åt.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards