Alla inlägg under oktober 2007

Av H Sr - 24 oktober 2007 11:52

Ok, ingen ny server riktigt än, men nästa vecka så!! :) Det blir bra. Trivs för övrigt väldigt bra med den här bloggen, skönt att slippa reklamen!


Dags för lite lunch. Det blir inte mer spännande än lite rester från igår, alltså makaronipudding. Och naturligtvis en rejäl klick med Felix ketchup till det! ;)

Av H Sr - 24 oktober 2007 10:18

Idag ska vi ju på utvecklingssamtal för M jr. Inför det här så skulle barnen själv fylla i ett "formulär" om hur de tycker det går, vad de är bra på, vad de ska jobba med osv.

På en fråga, som var nånting med vad man ska tänka på, så hade M jr svarat ungefär "Alla frågar mig en massa saker hela tiden, jag måste tänka på att inte svara"! *skratt*


Det han menar är väl att han inte får jobba ifred och lätt tappar koncentrationen, att det blir en del prat. Men formuleringen lät så rolig! Få se om fröken håller med honom ;)

Av H Sr - 24 oktober 2007 10:15

På tal om julen, så pratade jag och H jr lite om det igår. Eller närmare bestämt om jultomten och att han har paket med sig. Jag frågade henne vad hon vill att det ska vara i paketen som tomten kommer med. Jo, en röd tröja med kaniner på... *skratt*

Nån som vet var man kan få tag på en sån??

Jul
Av H Sr - 24 oktober 2007 10:13

Tar en liten fikapaus. Hade lite mjuk pepparkaka kvar som vi köpte på Willys sist. M jr och jag är barnsligt förtjusta i det! M tycker att pepparkakor ska absolut vara  hårda, men jag tycker nog att den mjukare varianten är godare.

Förra året bakade jag själv mjuk pepparkaka för första gången. Det pöste över lite i ugnen och det som vällde över blev lite hårt och bränt. DET tyckte M var gott!! ;)


Vilken sort föredrar du?

Av H Sr - 24 oktober 2007 10:00

Tydligen måste bloggen kommit igång under kvällen igår, men jag kollade lite på tv och la mig sen tidigt. Trött som vanligt.

Ställde fram klockan flera ggr även imorse, det verkar vara mer en regel än undantag numera! I normala fall gör jag det nästan aldrig.


Har varit på jobbet några timmar på morgonen och bl.a. träffat min projektkollega, pratat lite med chefen, skrivit ut lite material om måltidsmiljö m.m som jag ska läsa. Tänkte läsa lite fram till lunch och sen tänker jag nog ta kompledigt resten av dan. Hade tänkt spara all övertid till nästa vecka när det är höstlov, men jag känner att jag behöver det redan nu! Så nu blir jag ledig i alla fall till onsdag nästa vecka, då jag ska jobba kväll. Få se om jag får klämma in några timmars projekt nästa vecka i alla fall, men det är inte hela världen.


Min chef hade sett att jag skrivit upp övertid i helgen och funderade om jag inte skulle ta ut den nu. Berättade att jag nog tänkte försöka ta den nästa vecka och då var hon snabb att påpeka att jag skulle ju inte spara den på hög. Ta det lite lugnare nu osv.

Jag har väl rätt att ta den när jag vill, eller?! Hon är nog rädd att det ska synas nånstans att jag jobbar över! Och det gör det ju när jag lägger in det i lönesystemet. Tänker mer och mer på att lägga in det där och inte bara justera för mig själv, för samtidigt VILL man ju att det ska synas att det är mycket arbete!

Av H Sr - 23 oktober 2007 18:15

Aha, är det serverbyte på gång nu eller??? Kommer inte in på nån bloggagratis.se sida, "serverarbete pågår". Heja! :)

Av H Sr - 23 oktober 2007 18:14

Ok, jag kunde inte hålla mig! Allt prat om Halloween inspirerade mig att byta bakgrundsbild igen... ;)

Av H Sr - 23 oktober 2007 17:20

Makaronipudding är väldigt populärt här hemma kan jag säga. Idag fick jag t.o.m beröm av H (det händer INTE ofta!!), han tyckte att min makaronipudding är den godaste. Den som de brukar få i skolan och den han får hemma hos pappa var inte alls lika goda. Största anledningen är att de har lök i sin, det har inte jag. Jag gillar inte heller gul lök, så det brukar jag nästan alltid utesluta även om det står i ett recept.

Ovido - Quiz & Flashcards