Alla inlägg under oktober 2007

Av H Sr - 23 oktober 2007 13:09

Nu är jag och H jr hemma från dagis. Det var lite kyligt ute, men ändå skönt med den friska luften. Jag brukar vara duktig på att promenera annars, men den här hösten har varit bedrövlig!

Blev väldigt trött av promenaden och nu när jag kom hem känner jag att det svider lite i halsen. Kanske är en förkylning på gång trots allt. Vore ju skönt om den bröt ut så  man blev av med den sen, nu går man bara och väntar och känner sig lite halvvissen.


H jr hade haft en bra dag i alla fall. Fröken hade precis läst en saga när jag kom. Hon var nog lite trött, för hon ville sitta i vagnen ett tag. Sen piggnade hon till och gick större delen av vägen hem. Nu när vi kom in så tog hon tutten och Vargen direkt och satte sig i soffan. Hon sover nog snart ;)

Själv ska jag fixa lite lunch.

Av H Sr - 23 oktober 2007 11:40


Det är dags att boka shoppingresan till USA, kan man läsa här. Ja visst, jag ställer upp direkt!! Nån som bjuder på flygbiljetten?? ;)

Av H Sr - 23 oktober 2007 11:30

Å, så segt det går att läsa! Jag är så trött, så jag har nästan somnat flera gånger. Skulle nästan behöva tändstickor att lyfta upp ögonlocken med! ;)Måste upp och göra lite annat emellanåt. Har dock bestämt mig för att inte ta mig till jobbet idag, utan bara "ta det lugnt" och jobba hemma. Ska till jobbet imorgon.


Har precis läst en artikel om måltiden och ätandet hos personer med demens. Väldigt intressant! Man får en del idéer om hur det borde vara, men det är svårt att genomföra...


Om 45 minuter ska jag traska iväg och hämta H jr på dagis. Det får bli en promenad, det är ju soligt och fint. Tyvärr visar inte termometern på mer än +6 grader, men man får väl bylsa på sig! Hon blir säkert glad när hon får gå hem. Tar med mig vagnen ifall hon är väldigt trött, annars är det inga problem för henne att gå hela vägen hem.

Av H Sr - 23 oktober 2007 10:41

Brukar ofta framkalla kort genom Fotolabo, som nu bytt namn till Ifolor. Skulle verkligen behöva skicka in en del nu, speciellt efter resan osv. De hade ett bra erbjudande där man fick framkalla för 0,69 kr per bild, vilket ju är helt överkomligt!

Det är bara det att erbjudandet gick ut igår.... typiskt! :(

Av H Sr - 23 oktober 2007 10:35

Många har pyntat om sina bloggar inför hösten och inte vill ju jag vara sämre! *skratt*

Få se om jag gillar det här eller om jag kanske ändrar lite igen...

Av H Sr - 23 oktober 2007 09:12

Veckans tema är saknad. Det första som slog mig är saknaden efter K. Den är väldigt stor just nu! Att bo flera hundra mil, 7 timmars tidsskillnad, från sin bästa vän och syster är något som inte direkt får en att dra på munnen...



Hon är nån som jag kan dela allt med, nån som jag litar på fullständigt och som jag vet alltid finns där för mig när jag behöver henne - totalt osjälvisk! Att vi sen oftast har samma åsikter om saker och ting, har samma humor och älskar att shoppa gör ju inte saken sämre! ;)

Av H Sr - 23 oktober 2007 09:04


H jr:s senaste favoritsysselsättning är att diska! Hon drar fram stolen till diskbänken, sätter på vattnet och sen grabbar hon tag i närmaste glas eller kopp (gärna flera), häller i (alltför mycket) diskmedel och vispar runt med diskborsten. Finns ingen kopp eller mugg i diskhon tar hon helt sonika ner en ur skåpet... kan väl aldrig bli rent nog *skratt*


Tänk att det där med vatten kan vara så fascinerande! Det är samma i duschen, då vill hon gärna ha leksaker som hon kan fylla och hälla i och ur vatten med. Men det är väl ett sätt att upptäcka saker på. Om inte annat lär man sig väl att det inte får plats hur mycket saker som helst i en mugg! ;)

Av H Sr - 23 oktober 2007 08:52

Tänk att det ska vara så svårt att hålla ordning på sina grejer! När M jr kom hem från skidlägret upptäckte vi ju att hans ganska nya tennisskor var borta.

I morse när H skulle till skolan var båda hans jackor borta! Antingen har han glömt de hos pappa eller i skolan. Själv visste han inte vilket... Hade han ingen jacka igår morse då?! Det är ju inte direkt varmt ute! Han fick ta en träningsoverallsjacka idag, vad gör man?! Tycker att man borde kunna hålla ordning lite mer när man är 13 år, men det kanske är för mycket begärt...


 


Vintern är ju en typisk säsong när det gäller att tappa bort grejer. Alla dessa vantar och mössor... Vet inte hur många omaka vantar vi har, där den andra i paret på något vis kommit bort.

Men har man sett kapprummet vid M jr:s klassrum får man en viss förståelse! Det kan ligga grejer utspridda över hela utrymmet. Jag har hittat andra barns grejer i hans låda och hans grejer på andra sidan kapprummet...

Ovido - Quiz & Flashcards