Alla inlägg den 1 februari 2008

Av H Sr - 1 februari 2008 15:20

Nu ser jag genom fönstret att M har kommit hem. Han högg genast tag i snöskyffeln tydligen! Sen måste vi väl åka en sväng till affären...

H stack hem till sin kompis O, få se när han behagar dyka upp igen. M jr:s kompis har gått hem. Folk kommer och går i en faslig takt den här snöiga eftermiddagen... ;)

H jr fick plötsligt väldigt bråttom ut till pappa! *skratt*

Av H Sr - 1 februari 2008 14:52

Usch, jag läste precis en artikel på Aftonbladet om en 6-årig flicka som har en fruktansvärd sjukdom! (Alla sjukdomar som drabbar barn är naturligtvis fruktansvärda, men det här känns extra hemskt.)

Niemann-Pick heter sjukdomen och kort sagt kan man säga att det är en typ av demenssjukdom hos barn.


Den här flickan kommer inte längre ihåg hur man gör när man leker, hon kan knappt hantera bestick längre och hon kommer så småningom inte ens att känna igen sina egna föräldrar!

I mitt jobb träffar jag på många äldre som har demens. Det är en hemsk sjukdom, som drabbar både den som är sjuk och anhöriga. Att något sådant ska kunna drabba även barn är bara så sorgligt!!


Här hittar du mer information om sjukdomen (på engelska).

Av H Sr - 1 februari 2008 14:24

Nu har vi klarat av både lunch, dammsugning, tvätt m.m Vi har även varit ute en liten stund på gården. H jr byggde en minisnögubbe, som sen fick en liten morotsbit till näsa :)


Sen har vi haft sagostund. 4 böcker hann vi med. Nu kom pojkarna hem från skolan, så då ville inte H jr läsa längre.

M jr hade sin kompis K med sig hem, så helt plötsligt blev det fullt hus! :)


Snöar gör det igen! Tänk att först kommer ingenting, sen snöar det flera dagar i rad... Det ser ut att bli kallare ute också, så förhoppningsvis får det ligga kvar ett tag.

H jr har redan bestämt att hon ska åka skidtävling även på söndag. Det borde ju inte vara lika halt som i söndags i alla fall.

Av H Sr - 1 februari 2008 12:18


Så här ser det ut på vår gata idag... en hel del snö! Just nu är det +1,5 grader, så det är verkligen blöt och tung snö. Önskar jag kunde hjälpa M att skotta undan, men det klarar inte min rygg. Som tur är brukar han inte ha nåt emot att skotta snö. Det och gräsklippning är nog som lite terapi för honom! ;)

Av H Sr - 1 februari 2008 12:16


Fia med knuff med Dora har H jr och jag spelat idag. Hon fick det i present när hon fyllde år. Det är lite i svåraste laget för henne, men ett tag står hon ut i alla fall! :)

Om inte annat är hon nöjd bara att få titta på Dora och de andra figurerna...

Av H Sr - 1 februari 2008 11:12

Torr hud är nåt vi alla i familjen lider av och värst är det ju såklart den här tiden på året. Torra händer, fötter och ja, hela kroppen, ibland med inslag av atopiska eksem. Så mycket smörja blir det, även om vissa familjemedlemmar är lite sämre på att komma sig för än andra... (syftar då på de manliga medlemmarna!)

Vi kör mycket med ACO:s oparfymerade hudlotion och när det blir sämre så går det åt en del Fenurilkräm. Själv måste jag smörja händerna med Fenuril varenda gång jag varit i vatten, annars får jag såna eksem på händerna. För några år sen var det hemskt, torra, fjällande, vätskande blåsor och sprickor i händerna - snacka om smärta! Men nu håller jag det någorlunda i schack genom att smörja många gånger varje dag.



Fler som är drabbade?


Av H Sr - 1 februari 2008 11:06

Nu har H jr badat färdigt, blivit duschad, tvättad, torkad, smord och klädd. Vi har dessutom klippt både tå- och fingernaglar. En fräsch liten donna med andra ord! :)

Hon blev nog ganska trött efter badet, för jag frågade om vi skulle gå ut en sväng, men det ville hon inte alls, utan la sig på soffan istället - och det är inte likt henne!

Nåja, vi har ju hela dagen på oss!

Av H Sr - 1 februari 2008 10:35

Så mycket nytta har jag väl inte hunnit göra än idag. Känner mig seg i kroppen. Har i alla fall bäddat sängar, plockat upp en massa filtar, leksaker m.m från golven och just nu spinner tvättmaskinen för fullt.

Men visst är det väl tillåtet att inte göra nåt särskilt när man har en ledig dag?! ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards