Alla inlägg den 1 februari 2008

Av H Sr - 1 februari 2008 10:32

H jr ville så gärna bada, så jag har precis tappat upp lite vatten åt henne. Hon sitter och ritar med sina badkritor. Det är väl den där Picasso som är i farten igen! ;)

Själv tycker jag inte alls om att bada badkar. För att det ska bli skönt måste man ju ha ganska varmt vatten, annars blir det kallt på en gång, och när det blir sådär varmt så mår jag bara illa. Dessutom hatar jag den där känslan när man blir som ett russin om fingrar och tår! Nej, en varm dusch är mycket skönare! Det får det bli efter att lilla gumman plaskat färdigt.

Brukar ni bada badkar?

Av H Sr - 1 februari 2008 10:27


H hade ju med sig sitt Guitar Hero i måndags. Han ville att vi skulle spela allihop nån dag. Än har det inte blivit av att prova, har ju jobbat kväll, haft huvudvärk osv. Men i helgen ska det väl gå att få ihop en spelstund i alla fall. Han tycker att det är jättekul och även M jr som fått tillåtelse att prova lite då och då. Det är ju tur att det inte är strängar och så, som på en riktig gitarr i alla fall, men det är nog svårt att trycka på knapparna vid rätt tillfälle och framför allt, att hinna med att trycka!! Återkommer med rapport ;)

Av H Sr - 1 februari 2008 10:09


Ikväll har Alvin och gänget biopremiär. M jr pratade just om den imorse, att han skulle vilja se den. Få se om det kanske går att få till under helgen... undrar om man skulle kunna ta med sig H jr på den?? På vissa sidor står det att den är barntillåten, på andra att den är från 7 år - hur ska man veta vad som gäller? Innebär inte barntillåten att även yngre får se den?!

Av H Sr - 1 februari 2008 09:46

Idag är jag så sugen på den där Tacogratängen igen! Vi har ätit den flera ggr på sista tiden, men jag får aldrig nog :)

Så jag tror att det får bli det till middag idag... lunchen är redan avklarad, det blir rester från gårdagens middag - falukorv och makaroner. Egentligen hade jag planerat att ha kokt potatis och senapssås till korven, men eftersom vi kom hem så sent så hanns det inte med. Då fick det bli snabbmakaroner istället!

Vad äter ni för fredagsgott idag?

Av H Sr - 1 februari 2008 08:37

Nu trillade jag verkligen av stolen... det är TVÅ stycken här och plogar!! Har väl aldrig hänt förut.

Av H Sr - 1 februari 2008 08:34

Nej, nu höll jag på att trilla av stolen av ren chock! De är redan här och plogar!!! ;)

Av H Sr - 1 februari 2008 08:27

Så var det med den lediga familjelördagen... M ringde precis hem från jobbet och kollade om han inte kunde jobba imorgon. Vad säger man?! Han har sagt nej två helger i rad nu, så han kände väl att han ville ställa upp. Det verkade i alla fall som att han inte behöver jobba hela dagen, kanske fram till lunch eller så. Jaha...

Av H Sr - 1 februari 2008 07:53

Ja, det är redan 1 februari idag, inte klokt! Det var ju julafton häromdagen?!

Idag har Max och Maximilian namnsdag. Kan inte påminna mig om att jag känner någon med nåt av dem namnen...


Lite historiska händelser som inträffat just denna dag:

  • 1594 - Johan III begravs i Uppsala domkyrka.
  • 1896 - Operan La Bohème, av Giacomo Puccini, har urpremiär i Turin.
  • 1918 - Ryssland börjar använda den gregorianska kalendern.
  • 1924 - Storbritannien erkänner Sovjetunionen. 
  • 1946 - Trygve Lie, norsk politiker, blir FN:s förste generalsekreterare
  • 1958 - USA:s första satellit skjuts upp.
  • 1987 - Patrik Sjöberg sätter världsrekord i höjdhopp inomhus med 2,42.

Några som är födda denna dag:

  • Clark Gable (1901)
  • Boris Jeltsin (1931)
  • Erik Åsbrink (1947)
  • Prinsessan Stéphanie av Monaco (1965)
  • Petra Nielsen (1965)
  • Tommy Salo (1971)

Allt enligt Wikipedia.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards