Alla inlägg under augusti 2008

Av H Sr - 14 augusti 2008 19:26

Förmiddagen kändes mest som ett enda stort kaos, med allt tjafs. Rörigt i huvudet blev det! Men det blev också bättre så småningom!

H jr somnade på sin säng upptäckte vi när det varit tyst en stund. Hon sov ca 1½ timme och har säkert sovit ännu längre om inte jag hade väckt henne när det var mat. Hon var verkligen trött!


Sen har det varit lite lugnare. Vi har dock inte gjort så mycket. Det har regnat så gott som hela dagen och alla har varit trötta. M jr ringde till ett par kompisar, men det var ingen av dem som kunde leka. O ringde och frågade H om han ville följa med och åka skateboard om det slutade regna. Det hade han ingen lust med, men med tanke på vädret så blev det nog inget av heller.


M var förkyld när han kom hem från jobbet. Hade slagit till helt plötsligt med full kraft mitt på dagen. Ni vet ju hur sjuka karlar blir! ;) Nu hoppas jag att vi andra klarar oss...

Av H Sr - 14 augusti 2008 11:19

Idag ser inte ut att bli nån bra dag... Bråk och tjafs, H jr verkar vara på uruselt humör och bara skriker och gråter, vilket inte alls är likt henne. Kanske hon håller på att bli sjuk? Eller så är hon bara trött och slut efter tre dagar på dagis...


Känner bara att jag inte orkar med detta idag!! M jr måste ju sen hacka på henne, retas och skrika tillbaka... nej, jag känner att jag verkligen skulle behöva en paus! Vill bara dra täcket över huvudet och sova. I tystnad.

Av H Sr - 14 augusti 2008 10:47

Jaha, så typiskt att det regnar idag då, när jag har en ledig dag! Blåser gör det också, så det är inte direkt så att det lockar att gå ut! Sen är jag så trött idag, så det blir nog inte så mycket gjort. Har startat en maskin med tvätt och disk, samt bäddat sängar, så det får räcka för en stund ;)

Tänker försöka njuta av min lediga dag idag, vet ju att det säkert kommer att bli väldigt körigt i helgen... usch, jag känner att jag mår så himla dåligt av minsta lilla stress numera!


M jr och H jr har tittat på sommarlovsmorgon. Det är sista delen imorgon. Men eftersom skolan börjar på måndag här, så spelar det ju ingen roll. 

H har inte vaknat ännu... Han kom i säng i skaplig tid igår, men jag har ju ingen aning om när han somnade. Jag har sagt till honom att ställa klockan några dagar nu, för att överhuvudtaget orka komma upp på måndag morgon, men inte lyssnar han på mamma inte...



Av H Sr - 13 augusti 2008 23:08

Har tittat på ett avsnitt av "One Tree Hill", men nu tror jag det börjar bli dags för sängen... H jr lär nog vakna lika tidigt imorgon bitti oavsett när jag somnar ;)

Av H Sr - 13 augusti 2008 22:41

Det är alldeles kolsvart ute nu. Bara +12 grader. Det känns verkligen som höst! Fönsterlampor tända. Snart dags att ta fram en massa ljus och tända... kura under en filt i soffan och titta på en film eller ett avsnitt av någon favoritserie, läsa en bok... hösten är inte så dum i alla fall!

Av H Sr - 13 augusti 2008 20:50

Nej, han fyller inte år idag och han har inte namnsdag. Han är vänsterhänt! Idag är det nämligen de vänsterhäntas dag. Här kan du läsa mer om detta påfund.


Vänsterhänta sägs ju vara mer konstnärliga, bra musiker osv. Musik vet jag inte, men M jr ritar otroligt mycket och han har blivit riktigt duktig! Det har han definitivt inte från mig! Men så är jag inte vänsterhänt heller... ;) (ingen annan i familjen förutom M jr).


Man får väl vara glad att han växer upp nu och inte för 40 år sen. På Wikipedia kan man nämligen läsa att vänsterhänthet tidigare betraktades som ett lyte. Åtminstone till sent 1960-tal förekom det i Sverige att man tvingade vänsterhänta använda höger hand i skolan, och de utpekades som obegåvade när de inte klarade av det lika bra som jämnåriga högerhänta elever. Det är ju inte klokt!


"I hela världen är vänsterhänta i minoritet; ingen vet med säkerhet varför. Möjligen hänger det ihop med att kroppens inre organ inte är fullt symmetriska. Undersökningar tyder på att vänsterhänta är överrepresenterade såväl bland mycket begåvade som mindre begåvade; spridningen är således större än bland högerhänta." (Wikipedia)


I Sverige finns det två företag som inriktat sig på just vänsterhänta, Allt för vänsterhänta och Butiq.se.


Är du vänster- eller högerhänt?

Av H Sr - 13 augusti 2008 19:41

Ikväll blev det bacon och béarnaisesås till middag för min del, tillsammans med några skivor gurka. Perfekt lchf-mat! :)

Har varit lite mera hungrig de senaste dagarna, kanske äter jag för lite?! Kanske är därför viktnedgången stannat av... Det blev den där vätskan i början, sen har det inte hänt nåt mer. Jo, upp några hg, sen ner de igen, men inte mer än det var från början.



Av H Sr - 13 augusti 2008 19:37

Grabbarna hade haft en trevlig dag med farfar. De hade ätit lunch hemma hos honom, varit på stan (M jr hade bl.a fått ett fotoalbum från bokhandeln), fikat, gått promenad m.m H fick ju gå upp ovanligt tidigt idag, redan 09:30, så han var såå trött när han kom hem ;) Han var ju ute och "rumlade" igår (var hemma hos sin kompis O) och kom inte hem förrän 00:20, så han får nästan skylla sig själv! *skratt*


Det blev förresten inget äventyr för H och O idag, ingen lång cykeltur eller nåt annat spännande. Lika glad är jag för det! O ringde när H kommit hem och undrade om de skulle hitta på nåt. H lovade att han skulle ringa honom efter maten. Det har han helt glömt bort... han ÄR nog trött! ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards