Alla inlägg under augusti 2008

Av H Sr - 13 augusti 2008 19:33

Tillagade kycklingfiléer i ugnen på ett nytt sätt igår och det blev riktigt gott! Och mycket enkelt! Gjorde en sås på crème fraiche och basilika till.

Kyckling i ugn

Kycklingfilé

Oregano

Basilika

Smör

Gör så här:

Lägg kycklingfilén i en smord ugnssäker form. Krydda filén med oregano och basilika, efter smak. Lägg en klick smör på varje filé. Tillaga i ugnen, 225 grader, ca 25 minuter.

Av H Sr - 13 augusti 2008 17:57

Tycker du om smink? På Gratis Make Up kan man samla gratispoäng som man sen får byta ut mot presentkort på Kicks. Där finns ju en massa annat också, om man nu inte är intresserad av just smink :)

Av H Sr - 13 augusti 2008 16:37

Skickade ett sms till syster T igår. Hade provat häromdagen att skicka även till henne, men av någon anledning funkade inte det. Men idag hade jag fått ett mejl från henne där hon skrev att hon fått mitt sms igår och att det hade gjort hennes dag! Sååå roligt att höra att man kan göra någon glad :)

Av H Sr - 13 augusti 2008 16:33

Har mått ganska bra idag. Hade världens hjärtklappning imorse och speciellt efter duschen. Har sen varit skapligt under dagen, har ju jobbat på och inte känt så mycket.

På e.m hade vi lite möte på kontoret och drack kaffe (har låtit bli det ett tag nu) och sen har jag känt av hjärtklappningen lite, plus att det har huggit/krampat lite i ryggen efteråt. Vet inte om det har med hjärtklappningen att göra eller om det är magen som säger ifrån, det kan ju också kännas i ryggen. Tog en Omeprazol imorse dock.

Tja... jag har läst en del om lchf nu och blivit mer och mer övertygad om att det är en helt riktig kost, men jag är som sagt ännu inte övertygad om att den passar MIG. Jag fortsätter att streta på ett tag till...

Av H Sr - 13 augusti 2008 16:31

Åh, så skönt det var att komma hem till ett helt tomt hus efter jobbet!! Minns inte när det hände sist, men det var väl nån gång innan semestrarna eller nåt. Njuter av tystnaden en stund :)

M jr och H är hemma hos sin farfar, som hämtade dem på förmiddagen. Har ingen aning om när de kommer hem, men de vet ju att vi slutade kl.16 både M och jag.

M skulle hämta upp H jr på dagis, hon tycker det är så himla kul att åka med honom på cykeln, så då blir hon glad! Vilket innebar att jag kunde åka direkt hem från jobbet istället.

Av H Sr - 12 augusti 2008 22:09

Av en ren slump hittade jag Lulluns blogg, men nu är jag fast! Den här tjejen bor på ett så exotiskt ställe som Grönland och skriver helt underbart om både sitt land och sitt liv.

Själv måste jag erkänna att jag inte vet mycket alls om Grönland och hur man lever där, men ju mer jag läser hennes blogg, desto mer fascinerad blir jag över livet på den stora ön! Jag rekommenderar verkligen ett besök på hennes blogg :)

Av H Sr - 12 augusti 2008 22:01

H kom hem och käkade middag och stack sen ganska snart tillbaka till O igen. Vem vet när han dyker upp... De hade fått nån idé att de skulle ge sig ut på en utflykt imorgon, så jag vet inte om de planerar för fullt eller nåt.

Först hade de tänkt sig att cykla till storstan 8 mil bort och tälta där, men då satte jag stopp. Ok att de ger sig ut på en lång cykeltur, men ska de tälta borta så får de baske mig göra det på en camping och inte ute i skogen nånstans där man inte har en aning om var de är. Dock har de flesta campingar en regel att ungdomar under 18 inte får bo där själva, så det sprack ju. Inte var jag särskilt ledsen för det...

Vi får väl se vad de kommer på för nånting!

Av H Sr - 12 augusti 2008 20:04

Mår bättre nu efter maten. Det är så himla svårt att veta vad som är vad! Funderar på om det kanske är mer magkatarr eller nåt, det kan ju också kännas i ryggen... hade ju en episod tidigare med mycket besvär av magen osv. Blev bättre efter ett par månader med Omeprazol. Kanske ska köra igång en kur igen och se om det blir bättre... Tror ju inte att det har med hjärtklappningen att göra, men kan man utesluta något så är det ju bra!