Alla inlägg under augusti 2008

Av H Sr - 10 augusti 2008 17:48

Ikväll ska jag följa med min mamma som stöd, när hon ska skriva kontrakt på en lägenhet. Hon har bestämt sig för att sälja huset och istället flytta in till stan. Huset blir för stort, det blir mycket att sköta när man är själv och speciellt då med snöskottning, gräsklippning osv. Dessutom är det ju inte billigt att bo i en villa helt själv. 


Samtidigt som jag tror att hon tycker att det ska bli skönt, så är det nog inte så himla lätt. Hon har bott i huset sen det byggdes (byggt av pappa, morfar och farfar) för 36 år sen... 

Jag hoppas att hon inte kommer att känna sig alltför instängd i en lägenhet. Visserligen kommer hon att ha en liten balkong, men det är ju inte samma sak som att kunna sätta sig ute i trädgården och läsa.


Huset stannar dock i familjen, för det är min bror och hans tjej som har köpt det, så det tycker mamma är skönt. Men det blir ju ändå lite annat. De har planerat en del förändringar t.ex


Själv tycker jag också att det känns lite jobbigt faktiskt. Det är ju ändå huset jag har växt upp i och som det känns att man åker HEM till. Den känslan kommer nog inte att bli densamma i fortsättningen.

Även om man fortfarande kan åka hem till mamma, så blir det ju inte samma sak... Lite sorgligt. Samtidigt tycker jag det är skönt för mamma, som slipper slita så. Nu får hon mycket mindre att städa, mer tid över till annat. Slipper klippa gräs och skotta snö osv. 


Av H Sr - 10 augusti 2008 17:43

Det är nog inte hur lätt som helst att få till det här med lchf. Jag vill inte pracka på resten av familjen den här kosten, men det blir nog så att vi äter det mesta lika, sen får de lägga till potatis, ris, pasta, bröd osv. M har dock funderat lite på om han också skulle prova lchf, men än har han inte kommit till skott...


Jag tror dock att det krävs en del planering för att ro detta i hamn! Speciellt nu när man börjar jobba igen och det ska gå så fort som möjligt. Så det bästa vore ju om man kunde komma sig för att göra en matsedel. Än har jag inte börjat på nån, men jag ska försöka komma på några idéer ikväll har jag tänkt. 


Hur gör ni andra som kör med lchf? Äter resten av familjen samma som er? Gör ni matsedlar?

Av H Sr - 10 augusti 2008 17:41

Fick den här på mejlen...


Av H Sr - 10 augusti 2008 17:36

Ostkaka blir det till middag idag. Hittade receptet på nätet (minns tyvärr inte var) och det är perfekt för den som kör lchf! Återstår att se hur det smakar ;)


Ostkaka


250 g keso

2 ägg

1½ dl vispgrädde


Gör så här:

Blanda alla ingredienser och häll i en ugnssäker form. Tillaga i ugnen, 175 grader, ca 45 minuter. 

Av H Sr - 10 augusti 2008 17:34

Man ska ju inte ropa hej...  Efter mat och allt så tog jag en dusch. När jag sen fixade håret, stod och blåste med hårtorken, så blev jag helt slut och fick lite hjärtklappning, trött i ryggen... men nu känner jag mig ok igen.

Av H Sr - 10 augusti 2008 12:53

M jr är ute och leker med sin kompis K. Han och hans familj har varit bortresta i 2-3 veckor, så M jr blev så glad när han fick se att de kommit hem igen! Så nu är de ute i skogen och leker. Få se om han kommer ihåg att han ska vara hemma kl.13 för att äta lunch... ;)

Av H Sr - 10 augusti 2008 12:28

Idag vet jag inte vad som flög i mig, men fylld av energi måste jag ha varit i alla fall, för efter frukosten satte jag igång att städa hela huset! Har dammat överallt, tvättat m.m M har dammsugit och håller nu på att torka golven. Och det är bara lunchtid! :)


Skönt att få det gjort. Kände att jag ville göra det idag, eftersom jag börjar jobba igen imorgon och vet hur trött jag kommer att vara. Dessutom har jag bara en enda ledig dag kommande vecka, torsdag, så då vill jag kunna pusta ut och inte behöva städa hela huset!


M och barnen ska äta makaronipudding till lunch, den står och puttrar i ugnen just nu. Själv tar jag en skiva fläskkarré med något gott tillbehör. Tror att jag tar resten av den Cantadou jag åt igår, den var himla god! Basilika och vitlök var det.

Av H Sr - 10 augusti 2008 12:27

Idag har jag inte mått annat än BRA! (Peppar, peppar... är det väl bäst att säga!) Har inte känt av någon hjärtklappning, utan hjärtat slår lugnt och fint. Har känt mig rätt pigg och orkat få en del uträttat. Känner mig lite småsnurrig i huvudet, men så ligger blodtrycket lite lågt också. Blir dock bättre om jag kommer ihåg att dricka ordentligt! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards