Alla inlägg under augusti 2008

Av H Sr - 7 augusti 2008 12:40

Snart dags för lunch. Blir rester från gårdagens middag, då vi åt fisk. Har hängt en maskin tvätt, vikt tvätt, startat en ny maskin tvätt. Plockar, plockar och plockar... det tar aldrig slut!!


Har tjatat på barnen hela morgonen att de ska städa sitt rum. Än är det inte färdigt... M jr har i alla fall kommit en bit på väg, men H jr gör just ingenting. Känner mig lite trött för tillfället... dåligt tålamod, irriterad. Tror jag börjar få lite ångest inför morgondagen. Skulle helst av allt bara stänga av allting just nu, dra täcket över huvudet!



Av H Sr - 7 augusti 2008 12:35

Några bilder från gårdagens utflykt...


M jr och H jr leker för fullt.


Mr Goran in action :)


Alla barn fick varsin ballongfigur. H jr valde en hund...


...medans M jr valde en orm!


Mycket rönnbär var det på träden!





Av H Sr - 7 augusti 2008 12:03

Idag tycker jag faktiskt att jag mår lite bättre! Lite småyrslig är jag allt, men jag har nog varit dålig att dricka ett par dagar. Dock ingen hjärtklappning hittills idag och det ser jag som ett stort framsteg!! Kanske är den här lågkolhydratkosten något för mig i alla fall :)

Av H Sr - 7 augusti 2008 09:08

Har nu hunnit läsa några sidor ur e-boken, "Ät fet mat - bli frisk och smal". Den är verkligen lättläst och lättförståelig. Många aha-upplevelser! Rekommenderas till den som är intresserad av att äta enligt lchf! Ja, till alla andra med faktiskt :)

Av H Sr - 7 augusti 2008 09:02

En lugn kväll blev det igår. Efter det vanliga med nattning, godnattsaga osv. så blev det lite nätsurfande, lyssnade på ljudboken m.m Kom i säng i skaplig tid, så det gjorde inte så mycket att H jr väckte mig vid 07:30 idag.


Har inte hunnit med så mycket mer än att äta frukost och bädda sängarna, men eftersom vi är lediga så har vi inte bråttom med nånting :)

Idag regnar det igen, så det blir väl inga större uteaktiviteter. Eventuellt så tar vi en vända till biblioteket i eftermiddag. M jr har inte läst ut alla sina böcker, men de andra samt de som H jr lånat kan vi ju lämna tillbaka.


Ska även fixa med kläder inför morgondagen (begravning), tvätta m.m Försöka hinna rensa lite mer, sen vi bytte rum. Det projektet har legat lite nere senaste tiden, vi orkade inte alls hålla på med det när det var sådär varmt. Nu är det nog dags att ta tag i det igen...

Av H Sr - 6 augusti 2008 18:15

M var nöjd, då han fick en dryg timme för sig själv efter jobbet, innan vi stövlade in och bröt stillheten! ;)


Jag, M jr och H jr har varit på utflykt hela eftermiddagen. Vi tog en tur till en park, där det var uppträdande av Mr Goran. Han trollade, gjorde ballongfigurer m.m Riktigt underhållande faktiskt!


De har också en stor lekpark, med stora rutschkanor, gungor m.m att leka i, så där spenderades ett par timmar också. Lite fika hade vi med oss, med kex till barnen och ett kokt ägg + kalkon till mig. Så gott så! ;)

Barnen var nöjda, men trötta när vi åkte hem.


Av H Sr - 6 augusti 2008 11:20

Morgonbestyren är avklarade med sängbäddning, frukost, disk, tandborstning osv. H jr har badat och själv ska jag hoppa in i duschen strax. Sen blir det en tidig lunch, innan vi sticker iväg på äventyr! ;)


Hjärtat har lugnat ner sig. Tar ju medicin varje morgon, så den har väl hunnit verka nu.

Av H Sr - 6 augusti 2008 09:56

Idag är det finare väder igen. Solen skiner och det är inte många moln på himlen. +15.5 har det kommit upp i hittills, förhoppningsvis blir det några grader till.


Barnen och jag funderar på att göra en utflykt idag. Ta med fika och åka nånstans där de kan leka osv. För våran del är ju inte semestern slut än (men snart, tyvärr...), så jag vill hitta på nåt så att det verkligen känns som det också!


Måste också kolla igenom kläder till begravningen på fredag. Det är valfri klädsel, så jag tror inte att någon av oss behöver köpa något nytt. Det skulle vara jag i såfall då, tycker inte jag har nånting... Slängde ur alla stora kläder för ett par år sen, då jag gått ner 25 kg, så just nu är det väldigt begränsat. Kan inte ens ha många av de kläder jag köpte i USA i höstas... Köpte ju flera par jeans m.m då. Men det är ju kul att ha till sen, när jag gått ner igen! ;)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards